Angažovanost, pandemie a Great Resignation
Jaké trendy nastartovala pandemie v přístupu firem ke svým lidem?
Číst víceČlánek byl pro mne tak chytlavý, že cítím potřebu vám jej interpretovat a trochu se nad jeho obsahem zamyslet. Pokud si jej chcete přečíst v původním znění, zde je link: http://www.trulydeeply.com.au/madly/2013/06/28/lessons-in-brand-language/ - utm_source=feedly
Autorka se zde pozastavuje nad jazykem a vyjadřovacími prostředky, coby klíčovým prvkem identity začky. Představte si, že si ve svém chytrém telefonu nedopatřením smažete u všech telefonních čísel jména. Jediné, co vám zbyde, jsou nic neříkající čísla a konverzace, řekněme SMS. Nyní si představte, že byste měli na základě komunikace s jednotlivými čísly vydedukovat, jakým lidem tato čísla patří. Prostě přečtete pár SMS, které jste si s daným číslem vyměnili a budete se snažit určit, jaké osobě to které číslo patří. Ti, jejichž forma komunikace, tedy jazyk, slovní obraty a styl jsou v něčem jedinečné, typické a hlavně konzistentní budou odhaleni nejdříve. Na druhou stranu ti, jejichž jazyk není signifikantní, něčím specifický a pro ně typický, nebudou identifikováni a možná budou jednou pro vždy zapomenuti.
S jazykem používaným v komunikaci značek je to vlastně úplně stejné. Je mimořádně důležitým rozpoznávacím prvkem. U těch nejcharismatičtějších značek poznáte o koho se jedná, i když nebudete vidět logo, obrázky či grafiku, ale jen text vysázený ve wordu neutrálním fontem. Ti, kteří naopak mluví nemastně neslaně, zkrátka stejně jako zástupy ostatních, zůstanou neidentifikováni a zapomenuti.
Mít svůj vlastní, něčím specifický, styl komunikace je pro značku prostě důležité, a to jak pokud jde o design, tak i pokud jde o slova.
Julii Dowe i Truly Deeply děkuji za inspirativní článek a vážně zvažuji, že bych příklad s vymazanými jmény v mobilu transponoval do metody testování práce copywriterů.
Přeji všem hezký den.
Dále si můžete přečíst:
Věříte v něco? Tak hop s tím na zeď.
Lapit ptáčka, nebo přitáhnout ten správný materiál?
Příběhy - pravdivé, skoro pravdivé, lživé i manipulativní, nicméně zatraceně funkční!
Jaké trendy nastartovala pandemie v přístupu firem ke svým lidem?
Číst víceJak namíchat ten správný koktejl náborové komunikace, aby byla pro cílovou skupinu kandidátů…
Číst víceJiž 3. ročník výzkumu marketingových trendů je právě na startu.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.