Autor: Petr Hovorka Myšlenky 23. 11. 2023

Ptejte se na angažovanost, až když máte vizi

Měříte ve firmě, jak jsou lidé angažovaní? A máte vizi, dlouhodobý cíl, za kterým všichni jdete? Jestli odpovídáte dvakrát ANO, pak gratuluji a držím palce. Jste na dobré cestě.

Jsou tady ale i tací, kteří odpovídáte ANO a NE. Vás se ptám, k čemu vám angažovanost (měření) je? A zvědavě se doptávám, čím jste dokázali lidi tak strhnout? Každopádně, pro vás píšu tento článek. Můžou si ho ale přečíst i ti, kteří odpovídají dvakrát NE.

Vize je představou budoucnosti, kterou si dokážeme vizualizovat. Jaké to bude, až se tam dostaneme? Co nás tam čeká (uznání, sláva)? Dlouhodobý cíl je pro nás světlem na konci tunelu, ke kterému se upínáme. Opravdu stabilní zaměstnavatelé mají především vizi ;-)

Vize má transformační sílu. Ukazuje lidem, čeho můžou dosáhnout, na čem se můžou podílet. Dělá husí kůži, dolévá smysluplnost. Nic nemotivuje lidi tak, jako když vědí (a průběžně vidí), že se podílejí na něčem větším, co je přesahuje jako jednotlivce, na společném cíli.

Na druhé straně stojí starý transakční model spolupráce. Vy nám práci, my vám mzdy, benefity, relax místnosti, týden dovolené navíc a pivo na offsitech. Jak říká Michal Šrajer, pivo a banány. Samé vnější stimulátory, marně bijící na dveře skutečné vnitřní motivace.

Nejčastěji na schůzkách dostávám k vizi tyto otázky: 

  1. K čemu vize slouží?

  2. Jak vytvořit firemní vizi?

  3. Jaká by měla být správná vize?

  4. Jak dostat vizi mezi všechny lidi?

  5. Jak změřit, jak moc vize s lidmi rezonuje?

  6. Jak stanovit cíle a priority vedoucí k vizi?

  7. Jak se může na vizi podílet každý člověk ve firmě?

  8. Jak držet vizi neustále na očích?

  9. Jak taková vize může znít (máte příklady)?

  10. Jak dlouho celý proces tvorby a implementace trvá?

Většinu odpovědí najdete v článcích, které jsme již napsali. Jestli máte nějaké další otázky, napište nebo zavolejte. Rádi vás nasměrujeme nebo rovnou tvorbou vize provedeme.

A zůstaňte s námi ve spojení. Čtěte blog, odebírejte náš newsletter, sledujte nás na LinkedInu. Zanedlouho se v něm objeví případové studie, jak jsme konkrétní firemní vize pomáhali tvořit.

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.