Otevřené workshopy: Employee Experience & Candidate Experience
Triáda jarních workshopů, na kterých vás naučíme budovat značku zaměstnavatele.
Číst víceTento článek byl napsán pro HR kavárnu.
Touží po prestižním a silném zaměstnavateli, který mu poskytne jistou a stabilní práci. Nabízí mu své vzdělání a ochotu se dál rozvíjet. Na oplátku očekává kreativní prostředí, které ho bude bavit, a dost volného času pro sebe. Tak nějak charakterizují současné výzkumy českého absolventa vysoké školy, příslušníka generace Y.
Dnes a denně se setkáváme s firmami, které problematiku absolventů řeší jako palčivý problém. Absolventi se nechtějí příliš obětovat práci, ale firmy chtějí a potřebují, aby zejména v začátcích pracovali od nevidím do nevidím, aby se něco naučili, rostli, aby z nich něco vychovali. A když už z nich konečně něco vychovají, jak to udělat, aby jim hned neutekli ke konkurenci?
Vzpomněl jsem si na vlastní začátky a začátky mnoha svých spolužáků z pražské Vysoké školy ekonomické – narazili jsme totiž na jednoho osvíceného člověka, který nastartoval naši budoucí kariéru. Jmenuje se Zdeněk Choleva. Jeho jméno a skupina jeho firem seskupených pod hlavičkou Helma Group byly od poloviny 90. let, řekněme do roku 2010, skutečným pojmem v oblasti polygrafie.
Zdeněk, tak jak ho znám, byl vždy velmi charismatický vůdce, který dokázal lidi, studenty nevyjímaje, nadchnout. Zároveň vždy vyhledával „dravé mlaďochy“, kteří se nebojí, dával jim příležitosti a tak trochu je preferoval před hotovými seniorními manažery, podle něj často nakaženými celou řadou nešvarů z korporací.
Protože jsem měl to štěstí patřit na začátku milénia (konkrétně v roce 2002) do skupiny zhruba dvaceti „mlaďochů“, které Zdeněk Choleva prakticky v jednom roce nabral a z většiny z nich něco vychoval, rád bych se s vámi podělil o své osobní zkušenosti z jeho líhně talentů. Onou líhní byla firma Hellprint, jakási produkční a brokerská agentura na poli archového ofsetového tisku, která vytěžovala nevyužité kapacity tiskáren (a těch bylo v té době opravdu hodně) a dodávala jim do výroby již technologicky kompletně připravené zakázky v dohodnutém objemu výměnou za de facto nákladové ceny. Na druhé straně firma poskytovala služby reklamkám a koncovým klientům, kterým zajišťovala ofsetový tisk v expresním čase a za nejlepší ceny na trhu.
Hellprint byl studentskou firmou, líhní, která vychovávala talenty pro ostatní firmy z Helma Group.
Celý článek najdete na HR kavárně zde.
Dále si přečtěte:
1) You are the first, my last, my everything
2) 5 chyb v náboru, které mohou zničit vaši firemní kulturu
3) Jak se rodí opravdová značka
4) Představte své opravdové hodnoty opravdově
5) Tipy na atraktivnější náborovou komunikaci – 1. díl: Nechte lidi nahlédnout dovnitř.
Triáda jarních workshopů, na kterých vás naučíme budovat značku zaměstnavatele.
Číst víceNa kom záleží nejvíce, jestli se hodnoty začnou ve firmě opravdu žít?
Číst víceJak jsem slíbila v předchozím článku, budu se dnes velmi konkrétně věnovat designu a elementům…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.