Reklama vs. Branding. Aneb zůstat při zemi se vyplácí.
Spousta firem má stále zákazníka za blbce. Proč si lámat hlavu s tím, jak má vypadat skutečný…
Číst víceJestli sem tam cestujete vlakem nebo autobusem (nebo si občas zařídíte kamion), je velká pravděpodobnost, že do cíle dorazíte díky lidem z Knorr-Bremse. Německá firma s centrálou v Mnichově patří totiž na špičku ve vývoji a výrobě brzd a bezpečnostních systémů.
Fabriky, kanceláře, vývojová centra a obchodní zastoupení Knorr-Bremse se nacházejí po celém světě. Českou stopu v „knoří rodině“ vytvářejí závody v Brně (v moravské metropoli se jedná o dceřinou firmu IFE, se kterou máme velmi pozitivní employer brandingové zkušenosti) a v Liberci pod Ještědem, na jehož špičku patří horský hotel s vysílačem.
A abychom měli všechny tři špičky pohromadě, Česká republika je zase špičkou v centrech sdílených služeb. Když připočítáme dobrou dostupnost od ostatních evropských poboček, zvolil si Knorr-Bremse pro centralizaci svých administrativních procesů právě Česko. Z libereckého Business Services tedy bude na 200 zaměstnanců poskytovat servis v HR, IT, nepřímém nákupu a účetnictví pro celou Evropu.
Knorr-Bremse nás oslovil, abychom mu na severu Čech pomohli získat zaměstnance. Velmi zajímavá firma, velmi zajímavý projekt, šli jsme do toho. Svůj obvyklý přístup k employer brandingu opakujeme v těchto místech poměrně často. Začínáme poznáním, pokračujeme strategií a teprve poté se pouštíme do realizace.
Tentokrát jsme však byli postaveni před netradiční situaci. Firemní strategii, veškeré dostupné podklady, konkurenci i kandidáty jsme si prostudovali jako obvykle, ale jak představit firmu, která se právě tvoří? Jak zjistit, jak to ve firmě chodí, když první zaměstnanci, jichž bychom se potřebovali zeptat, podepsali kontrakty teprve před nedávnem? A co s tím, když kanceláře v centru města, kde budou lidé pracovat, jsou zatím jenom na papíře?
Jak jste si již přečetli o několik řádků výše, Knorr-Bremse je v Liberci už nějaký ten pátek etablovaný podnik. V pravidelném rytmu přistavuje nové haly, daří se mu a těší se rovněž velmi solidní reputaci. To jsme nevyčetli z výročních brožurek, ale zjistili jsme to z rozhovorů s headhuntery a náboráři z personálních agentur a potvrdili nám to i lidé, které jsme vyzpovídali vzápětí poté, co si do Knorr-Bremse přišli popovídat o možné spolupráci (například feedback na dojmy z náborového procesu byl v ten moment doopravdy autentický). Zázemí výrobního závodu spolu s tím, že dvě tamní vedoucí přecházejí do Business Services nám umožnilo, abychom nabídku zaměstnavatele z velké části postavili právě na šéfech čtyř vznikajících oddělení a řediteli celého centra.
Nabrífovaní všemi dostupnými podklady jsme se tedy vydali pod Ještěd, kde jsme si postupně promluvili se všemi šéfy vznikající firmy. Bavili jsme se o jejich plánech, vnímání projektu, zajímalo nás, proč kývli na nabídku stát se manažery Business Services a samozřejmě jsme potřebovali zjistit, jaké lidi k sobě chtějí a co jim mohou nabídnout. Celou sérii interview jsme doplnili rozhovorem s dlouholetým ředitelem výrobního závodu, který nám zase dodal potřebný vhled do kultury Knorr-Bremse.
Získali jsme tak většinu chybějících podkladů pro úvodní poznání i následnou strategii. A když už jsme šéfy využili jako zdroj informací, rozhodli jsme se je pěkně postavit i do čela další fáze, tj. realizace (web, online kampaň, inzeráty v tisku, billboardy atd.).
Stačilo si do Liberce přivézt nejen tužku, papír a diktafon, ale i foťák a kameru s mikrofonem. Celý projekt je momentálně v realizační fázi, probíhají online i offline kampaně a všechno je stále velmi živé, ale rádi se s vámi dnes podělíme alespoň o náhledy rozhovorů s šéfy Business Services (video i print). A proč vlastně neukázat celý web i náborovou brožuru, která se teď s pomocí internetů, zaměstnanců a personálních agentur šíří krajem.
Brožura Knorr-Bremse
Web Knorr-Bremse www.zliberceproevropu.cz
Tolik pro dnešní den. K projektu Knorr-Bremse Business Services se zcela jistě ještě vrátíme. Morální poučení na závěr? Každý employer brandingový projekt je v něčem jiný, a proto je nejde sekat jako cvičky u Baťů. Ale vždycky se to dá nějak vyřešit.
Dále si přečtěte:
1. Víte, co na vaše zaměstnance funguje?
2. Jak můžete zlepšit firemní kulturu?
3. Pojď s námi budovat pohraničí!
4. Stavitelé katedrál vs. řadoví zaměstnanci
5. Inspirativní počiny – vol. 3
Spousta firem má stále zákazníka za blbce. Proč si lámat hlavu s tím, jak má vypadat skutečný…
Číst víceJak začít s budováním značky zaměstnavatele? Po našem workshopu už budete vědět, jak na to!
Číst více„Myšlenky, které stojí za šíření“.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.