TED.com #1: Co víte o úspěchu?
Jak se k němu "dostat", kde jej najít a jak jej udržet, když už ho dosáhnete?
Číst víceVe skutečnosti se nejedná ani tak o nábor, jako spíše o marketing.
Australský stát Queensland je v podstatě rájem na zemi. Tropické klima, průzračné moře, kilometry a kilometry pláží, surfaři houpající se na vlnách. Zajímavých turistických destinací je ale na světě spousta a tak se i Queensland, navíc tak trochu odříznutý od světa, o ty své turisty musí prát s konkurencí.
V roce 2009 se organizace Australian Tourism rozhodla udělat marketingovou kampaň, která by pomohla „prodat“ Queensland jako turistickou destinaci číslo jedna.
A světe div se, zrodil se poněkud netradiční nápad.
Queensland vytvořil tu nejlepší pracovní pozici na světě a začal pro ni hledat ty nejlepší kandidáty. Strážce tropického ostrova, bez předchozích zkušeností, žijící/ho ve vile na pláži, s příjmem 150.000 dolarů za 6 měsíců. Kdo by nechtěl seknout se svou prací a zkusit svoje štěstí „down under“?
Vznikla náborová kampaň v lokálním tisku a on-line prostředí po celém světě, které neprodávala nic menšího, než tu nejlepší možnou práci.
Na webu se kandidáti dozvěděli vše o pozici strážce ostrova i krásách Queenslandu, mohli se zasnít, představit si sebe sama v tropickém ráji, poslat svou „video application“.
Velmi rychle si kampaň získala pozornost médií a mluvilo se o ní jako o senzaci v televizích a novinách po celém světě, což nestálo Australian Tourism ani cent.
Po pár dnech zkolaboval kariérní web pod náporem kandidátů. Celkem se o práci snů ucházelo více než 1,4 milionu lidí.
Vhodného kandidáta na práci snů se najít samozřejmě podařilo. Hlavně se ale povedlo významným způsobem zvýšit zájem lidí po celém světě o Queensland jako skvělou turistickou destinaci.
Tato kampaň byla v roce 2009 natolik úspěšná, že ji Australian Tourism v lehce pozměněné podobě zopakovalo i o čtyři roky později.
Na malou reportáž o této kampani se můžete podívat zde.
Kdo by to byl řekl, že HR může zachránit marketing a získat nejen zaměstnance, ale i zákazníky.
Že neprodáváte kandidátům zrovna nejlepší práci na světě? Nevadí, i v případě vaší firmy a aktuálně volných pozic můžete udělat náborovou kampaň, která lidi zaujme. Jen je potřeba vytvořit pro ně atraktivní nabídku a správným způsobem jim ji prodat.
Dále si přečtěte:
Jak se k němu "dostat", kde jej najít a jak jej udržet, když už ho dosáhnete?
Číst vícePojďme se podívat na čísla. Vyplatí se investovat do lidí, firemní kultury, značky zaměstnavatele a…
Číst víceTo nejlepší ze světa employer brandingu ve dvou dnech v Praze
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.