Umění ocenit – Celodenní workshop
Přijďte si natrénovat oceňování a staňte se mistry v disciplíně, která dělá rozdíl.
Číst víceV poslední době můžeme často slyšet, že „nemůžeme sehnat lidi“. Když se podíváme na trh práce, tak to může být trochu zvláštní, ale je to tak. Zamysleme se však nad správností výše zmíněného tvrzení. Opravdu ti lidé nejsou? Nebo ty správné uchazeče jen neumíme najít? Při hledání odpovědi je nutné si uvědomit, že každá pracovní pozice má svá specifika a ta určují jasné požadavky pro vhodné kandidáty. To platí i pro pozici programátora a k tomu navíc seniora. Pojďme se tedy společně podívat na to, co všechno bychom měli udělat, abychom uspěli.
Nejdříve si uvědomme, koho hledáme. V našem případě senior programátora. Minimálně dva roky praxe (v případě velké společnosti raději 5+), důkladná znalost jednoho programovacího jazyka, další výhodou jsou databáze, internetové projekty, angličtina… Už všichni vidíme ten strukturovaný životopis, nadšence s plnovousem a hlavně, ať je dostatečně loajální a proboha, ať zná základní hygienické návyky. Na druhé straně poptávka. Dost často nám někdo píše, že nemůže sehnat dobrou práci. Když se zeptáme, co by chtěl vlastně dělat, tak odpověď rozhodně nezískáme. Základní otázka a odpověď… V nedohlednu.
V takovéto situaci se jasně ukazuje, že senior věkem nemusí odpovídat požadavkům na senioritu pracovní. Je tedy pravděpodobné, že jste se občas setkali i s odpovědí typu: „Je mi jedno, co budu dělat, ale hlavně, aby mě to bavilo.“ V tuhle chvíli, prosím, pracujme s ryzím faktem. Firmy často shání nové zaměstnance na poměrně nezajímavou a většinou na tu super nezábavnou práci. Část relativně zábavné práce končí v plánu i realizaci těch, jejichž délka pracovního poměru v měsících působení je leckdy delší než cifra nástupního platu daného specialisty.
Jak tedy opravdu nalákat pracovně zkušeného a schopného programátora do vaší společnosti?
Na samém začátku je opravdu nutné si ujasnit, kdo je pro nás SENIOR PROGRAMÁTOR. Nepřejímejme tržní klišé a mějme jasnou vizi, koho hledáme. Předveďme si to na modelovém příkladu.
Do naší společnosti hledáme programátora seniora, který:
Jak ale sestavíme inzerát tak, abychom našeho senior programátora oslovili:
Co bere v potaz, když se rozhoduje mezi více nabídkami:
Co dokáže oželet, když opravdu cítí, že se jedná o společnost jeho snů?
Co vždy zaručeně odradí vašeho IT guru?
Chceme-li tedy získat toho pravého do svého týmu, mějme pevný ledovec, nesmíme se bát žádného ročního období a roli HR nestanovujme pouze prostým procesem a setrvalým náborem. Soustřeďme se hlavně na přímou a efektivní cestu s přihlédnutím ke všem výše zmíněným faktům. Programátor k nám nepřijde k sám. Použijme efektivně naši firemní kvalitu a strategii společně ruku v ruce s HR. To je ta jediná správná cesta, jak najít „lidi“. Je to také ta jediná cesta na vrchol, tam, kde se špička ledovce právě nachází.
Dále si přečtěte:
3) S dobrým obsahem zvládnete náborovou komunikaci i dárek pro klienty
Přijďte si natrénovat oceňování a staňte se mistry v disciplíně, která dělá rozdíl.
Číst vícePovídal jsem si s Kristýnou Wasylkiwovou ze společnosti Tieto o značce zaměstnavatele a náboru…
Číst víceOptiscont nás oslovil v době, kdy byl dobře nastartovanou mladou a nadějně se rozvíjející firmou.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.