Značka se buduje zážitkem
Postřehy a inspirace z konference Employer Branding Experience 2017
Číst víceJsme na značkách společně s naší oblíbenou tlupou z humancraft. Přípravy vrcholí. Dolaďujeme detaily. Letušky a letušáci ladí outfit. Petr s Beou v hlavním sále nacvičují úvodní vstup, aby bylo všechno perfektní. Občerstvení, workshopové místnosti, prezentační stánky – všechno ready.
Gate otevřen. Rozdáváme boarding pasy přicházejícím pasažérům. Dneska všichni letí business class. Takže je potřeba naše pasažéry pěkně rozmazlovat hned od začátku. Vítáme proseccem a vytuněnou snídaní.
Startujeme. Už nás nemůžou udržet (Can´t Hold Us) – přesně jak zpívá Macklemore v nástupním songu. Do rytmu hudby a potlesku přichází postupně celá crew - letušky a dva piloti. (Evidentně jsme si pasažéry hezky naladili, je tu super atmosféra ) Na dnešním letu operuje šéf pilot Petr a asistent pilotka Bea. Ba ne, v té šéf pilotské roli se během celého letu spravedlivě střídají.
Dnes letíme do kulturního nebe. Ale proč vlastně letíme??? Inspirovali jsme se Southwest Airlines, která je tím nejzářnějším příkladem výjimečné firemní kultury. Zejména díky ní je už cca 50 let jednou z nejoblíbenějších aerolinek světa. A byznys jim jen kvete. Prostě skvělá inspirace pro nás pro všechny.
Na palubu přichází první VIP pasažér, který sdílí svůj unikátní příběh ze své firmy. Oprava. Tady ještě nejde o firmu. Vítáme s potleskem Honzu Kordu – ředitele Smysluplné školy.
Název přednášky: Na jakých principech stojí smysluplné školství
Proč Honza a škola? Protože se vším dobrým by se mělo začít u dětí – vštípit jim, že pro výsledky v byznysu je důležitá spolupráce, komunikace, ... A co víc, Honzova škola je jedinečná v tom, že tady se děti chtějí učit a rády chodí do školy. Stejně jako veškeré osazenstvo školy včetně Honzy.
Honzův ultimátní cíl je dělat vše pro děti viz poslání školy: „V příjemné pracovní a tvořivé atmosféře moderními metodami smysluplně vzdělávat, rozvíjet osobnost a schopnost všech žáků na jejich maximální možnou úroveň.“ A daří se jim to skvěle. Budují v dětech vnitřní motivaci. A jdou na to přes 4S. Smysluplnost, Svoboda, Spolupráce a Slušnost.
Stejné 4S nefungují jen směrem k dětem, ale ke všem zaměstnancům školy. Proto na základní škole na Lyčkově náměstí neřeší problém s deficitem lidí, ti se naopak sami hlásí.
Na palubě se objevuje první VIP pasažérka a milovnice BMW – Martina Nečasová (Personální ředitelka) z brněnské rodinné firmy Renocar, aby sdílela příběh projektu „My všichni jsme Renocar“.
Název přednášky: Profesionalizace firemní kultury
Projekt „My všichni jsme Renocar“ odstartoval v roce 2021 a měl ukázat lidem, že jsou důležitou součástí firmy. Do té doby totiž firmu řídila primárně rodina majitele a lidé se cítili tak nějak „mimo“.
S rozjetím projektu to šlo pomalu. Lidé tomu nevěřili. Až s nadefinováním chtěné firemní kultury a rozhovorech se zaměstnanci, jak kulturu ve firmě vnímají, se začaly věci postupně měnit.
Martina zmiňuje spousty diskusí a konfliktů v managementu, které vše posouvají dál ke kýženému cíli. Tím cílem je vytvoření inovativní a klanové kultury a také důraz na osobní zodpovědnost.
Dnešním letem cestují i pasažéři ze zahraničí. Z navazujícího letu ze Slovenska přistupuje žena příznačného jména Marta Slováková, ex-HR manažerka z firmy TOI TOI & DIXI, Slovakia. Ta poví o tom, co firmě pomohlo s lepší (nejen) komunikací.
Název přednášky: Srdcaři v každém koutu země aneb jak na posilování firemní kultury a angažovanosti zaměstnanců?
Jak dostat důležité informace k lidem, kteří jsou rozmístěni po celém Slovensku a až 50% z nich tvoří sanitární servisní technici (tj. lidé, kteří čistí toaletní kabiny)? Emaily nikdo nečte, telefony nikdo nebere. Pomoct by mohla firemní aplikace. A taky, že ano. A to nejen s doručováním důležitých informací, ale navíc i se zvýšením angažovanosti, digitalizací a zavedením kontrolního mechanismu.
Vznikl MOJ TOI kolega (kreslený panáček), který se stal tváří appky a provázel veškerá školení, jak s appkou zacházet. Cesta byla trnitá, jako s každou novinkou a změnou, ale povedlo se. Spolu s ambasadory a nejrůznějšími kvízy spojenými s finanční odměnou tak ve firmě vytvořili oblíbený a funkční komunikační prostředek, který všem mnohem víc usnadnil život.
Servíruje se první svačinka na palubě
Naši pasažéři se přemisťují do workshopových místností, kde budou hodinu pilně spolu-pracovat. Vybírají si 1 z workshopů:
Firemní hodnoty – jak je zavést do života?
Firemní kultura – jak ji vědomě utvářet?
AI – přínos či hrozba firemní kultury?
Jak se učí špičkové týmy?
Vizualizace jako silný nástroj podpory firemní kultury
Jak podpořit inovační kulturu ve firmě?
Mezipřistání se šmakózním obědem (nene, nebyl v krabičkách) je připraven pro všechny i s dostatečnou časovou dotací na networkingový pokec.
Všechny vítáme zpět na palubě, abychom opět mohli vzlétnout a načerpat inspiraci od našich VIP pasažérů.
Pozor, přichází velká energie. Stáhněte si okýnka, ať vás neoslní. Na palubu nastupuje Mirka Nebuželská - CEO 22HLAV. Povypráví o jejich cestě směrem k tyrkysu.
Název přednášky: Tyrkys v daních a účetnictví
Jak vám může jedna knížka změnit život? Respektive firmu? Mirka o tom ví své. Vše začalo knihou „Budoucnost organizací“ od Frederica Lalouxe, který ji přivedl na myšlenku zavedení tyrkysu do firmy. Wow. Tyrkys mezi daňaři a účetními… je to vůbec možné? Pokud se to většině líbí, tak ano. Samozřejmě, ale tyrkys není pro každého. Stojí na pilířích a hodnotách, které každému vyhovovat nemusí.
Proto se Mirka každého nováčka ptá, zda s nimi souzní. Pokud ne, pak doporučí pracovní nabídku nepřijímat, jelikož ani jedna strana nebude happy. Ve 22HLAV jde o tyto hodnoty: respekt, radost, odpovědnost, vnímavost a zájem, lidskost, odvaha a rozvoj.
Tyrkys si ve firmě oblibují a mají velmi spokojený tým. Nicméně cestou se objevilo i pár aha momentů. Např. že ne každý má v sobě líderské schopnosti, takže v rámci kruhů je třeba dedikovat Lead Linka, který bude motorem kruhu. A taky, že si lidé nechtějí rozdělovat sami mzdy. Proto je teď počítá „robot“.
Na palubu vstupuje dvojitá síla. Jana Vychroňová (Diversity & Inclusion Manager) a Tomáš Vršťala (Head of Talent & Capability & EXX) z Vodafonu to vzali za Magdu Wavle, která se bohužel nemohla letu zúčastnit. Téma zůstává. Jdeme na to.
Název přednášky: Částečné úvazky jako součást firemní kultury
Nízká nezaměstnanost, měnící se profil kandidátů, demografický vývoj, covid, potřeba flexibility. To jsou faktory, které ve Vodafonu rozhoupaly velkou změnu. A v roce 2021 se to odkleplo veřejně. Vodafone oznamuje možnost částečného úvazku u všech pozic včetně manažerských.
Není to skvělé, že můžete v průběhu pracovního života měnit úvazky podle vašich životních priorit? A pozor, tento „benefit“ nevyužívají jen ženy po mateřské. 20% úvazků patří mužům.
Částečné úvazky přinesly do Vodafonu spoustu spokojenosti na obou stranách. Firma se dostala k zajímavým talentům a má angažované lidi - 97% z těchto lidí je fakt spoko. A lidé mají možnost krom práce naplňovat i své další soukromé potřeby.
Přistupuje poslední VIP pasažér Jirka Mach (Founder & CEO) s fascinujícím příběhem o jednom krásném rozmaru dvou šéfů z IT společnosti Enehano Solutions.
Název přednášky: Jaký dopad na firmu a její kulturu měl celofiremní teambuilding na Havaji
Když máte velkou vizi, dáte velký slib, když ji pak naplníte a ten slib musíte a chcete zrealizovat. Tím slibem byl teambuilding na Havaji úplně pro všechny. Přes covidové strasti a obrovsky náročnou organizaci všeho kolem, nakonec do exotického ráje odcestovalo celých 53 Enehaňáků, kde společně strávili téměř 2 týdny.
A jaký tahle velká párty měla vliv na další fungování firmy? Nene, žádné děti! Ale NPS nádherných 92,6%, zásadní pokles fluktuace, lidi začali chodit do kanceláře, příspěvek na LinkedIn měl dosah 45.000 shlédnutí a 8 z 10 zákazníků ocenilo, že slib vedení dodrželo.
Firma se pro další roky chtěla vydat cestou finanční podpory CSR aktivit (které i realizuje), nicméně Havaj byla tak velká věc, že Enehaňáci svůj zahraniční teambuilding dostanou zase. Kam asi pojedou příště?
Servíruje se druhá svačinka na palubě
Opět vysíláme naše pasažéry do workshopových místností. Tentokrát si „zamakají“ na druhém workshopu, který si vybrali.
A teď už rychle na svá místa a připoutat, budeme přistávat. Sluší se poděkovat spíkrům, kteří nás celý den inspirovali, rozdat dárečky a ještě jednou se přes vizualizovaný záznam podívat na nejdůležitější body z přednášek. Piloti se ovšem neloučí, nýbrž zvou na networkingové pokračování u dobrého jídla a pití v hale při výstupu. Této nabídky s potěšením využíváme, navzájem si sdílíme dojmy a těšíme se na další společný let.
PS: Nebojte, příště vám to už neulítne! Sledujte náš web: https://www.humanbrand.cz/ a taky mrkněte na fotky z celého letu.
Pokud byste se chtěli na přednášky letošních (a i loňských) řečníků podívat ze záznamu, určitě můžete. Koupit si je můžete přímo tady.
Postřehy a inspirace z konference Employer Branding Experience 2017
Číst víceJak na výkonnost firmy díky srozumitelné strategii a zapojeným lidem
Číst víceZeptali jsme se řečníků konference Brand Mixer, co pro ně značka znamená.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.