Rovnice přitahování - 4. díl (čitelná komunikace)
V předešlých dílech našeho seriálu „Rovnice atraktivní náborové komunikace“ jsme se věnovali…
Číst víceCo vám budu říkat. Určitě znáte tu radost, když si s kandidátem plácnete. A ještě, když je to obchodník nebo ajťák! Jenže velká radost se může záhy změnit ve velké zklamání. To když si váš čerstvý úlovek v mezičase mezi výpovědí ve stávající práci a nástupem k vám, stačí najít někoho jiného. Teda pardón, jinou. Práci.
Čím to může být? Důvody můžou být různé. Podívejme se spíše na to, jak tomu předcházet. I když strávíte s kandidátem určitý čas a prodáváte mu příležitost, kulturu a benefity ve vaší firmě horem dolem, nemusí to pro rozvinutí vašeho vztahu stačit. Tedy vztahu mezi kandidátem a firmou. A o ten tady jde. Co může pomoci?
Jedním z nástrojů, který se může v tomto období – mezi výpovědí a nástupem – hodit, jsou preonboardingové kariérní stránky. Ty mají za cíl neustálou komunikací držet “těšení se” kandidáta na vysoké úrovni. A zatahovat ho/ji hlouběji a hlouběji do DNA firmy, kultury, byznysu a týmu. No prostě vytvářet a posilovat vztah.
Samozřejmě… i preonbordingový web je jenom web. A skutečnou sociální interakci mezi šéfem a kandidátem nebo týmem a kandidátem, nenahradí. Web je pouze pomocníkem, který hned a přehledně poskytne všechny informace před nástupem, zodpoví otázky, nechá nahlédnout do firmy a doplní představu, jaké to je ve firmě pracovat.
Jedny takové stránky jsme měli možnost od píky vymyslet, navrhnout a naplnit obsahem pro IT společnost Asseco Solutions. Mimochodem, pro Asseco Solutions jsme již předtím vytvořili celé kariérní stránky, podívejte se: www.huradoheliosu.cz ;-)
Teď už ale zpátky k preonboardingovému webu, o kterém vám dnes povídám.
Co tedy pre-onboardingové stránky umí a obsahují? Nováček se na nich dozví, jaký naloďovací proces na něj v Asseco Solutions čeká a jak vypadají jeho jednotlivé kroky.
Prostřednictvím stránek vyplní krátké interview, kterým se představí svým budoucím kolegům. Tyto informace jsou následně použity v interním časopise. A seznamovačka může začít:)
Pokud má nový člen posádky jakýkoliv dotaz, může přes formulář kontaktovat Vandu (podporu nalodění), která se o něj s radostí postará. Případně si může projít FAQ.
Pro lepší orientaci v neznámých vodách firemního prostředí, si může nový námořník pročíst informace o hodnotách, které se zde žijí a také zjistit více o pravidelných rituálech.
Aby nováček věděl, že firmě záleží na jeho rozvoji a vzdělávání, může si také více nastudovat, jaké možnosti v tomto směru Asseco Solutions nabízí.
A porozhlédnout se po benefitech, které mu jeho plavba pod vlajkovou lodí Asseco Solutions přinese.
Pokud má nováček šikovné známé, které by měl rád v posádce, může hnedle využít doporučovací formulář přímo na stránkách.
Přes webovky se nováček také dostane k novinkám z firemního blogu a interního časopisu, může si poslechnout unikátní podcasty a sledovat aktuální dění ve firmě přes propisované příspěvky z Instagramu.
Suma sumárum. Preonboardingový web je skvělým nástrojem pro obě strany. Nováčka i společnost samotnou. Nováčka provází, informuje, baví, formuje a pomáhá firmě budovat si s ním vztah. A firma získává vyšší šanci, že nová posila opravdu v den “D” na palubu nastoupí.
PS: Pre-onbordingový web není veřejný. Přístupové heslo dostávají lidé, se kterými si v Asseco Solutions plácli.
Líbily by se vám také takové stránky? Dejte nám vědět a spolu na ně koukneme.
A pokud vás zajímá téma firemní kultury, přijďte na naši konferenci humanbrand / když kultura pohání byznys. Budeme se těšit!
V předešlých dílech našeho seriálu „Rovnice atraktivní náborové komunikace“ jsme se věnovali…
Číst víceJak vytvořit vizi, za kterou lidé půjdou?
Číst víceCome peek under the Bakers' hands and look into the step by step process of building an employer…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.