Profesia days z pohledu absolventa VŠ
Veletrh pracovních příležitostí, který pomáhá lidem získat přehled o nabídce na pracovním trhu a…
Číst víceO tom, jak vytvořit celostní firemní strategii jsme již na blogu psali. Nyní s vámi chceme sdílet naše zkušenosti, jakým způsobem pro ni získat většinu lidí ve firmě a zejména, jaký nástroj nám přitom může pomoci.
Vytvoření celostní firemní strategie je úkol řídícího týmu. Obvykle nám její vytvoření zabere 4 až 5 celých dnů. Dostat ji pak o patro níže, ke střednímu managementu, je úkol stejně velký. Rozeslat novou strategii v prezentaci by příliš kladných hlasů nesklidilo. Nám se osvědčilo zapojit manažery prostřednictvím tvůrčích workshopů, na kterých jednotlivé části strategie rozpracováváme do větších detailů.
Záměrem tohoto článku je s vámi sdílet nástroj, který vám při tomto „škálování“ může pomoci. Je jím „obrazová“ vizualizace a z ní vycházející animované video. Na následujících řádcích popíšu, jak vzniká.
Začínáme tím, že víme, jaký obsah chceme vizualizovat. Následně hledáme koncept, metaforu, která by strategii dané firmy zastřešila (vybíráme podle oboru, produktu, činnosti) a polidštila. Postavíme se k tabuli a diskutujeme. Někdy to jde rychle, někdy pokračujeme další den. Obvykle probíráme dva až tři nápady tak dlouho, než jednomu dáme přednost. Vzniká skica a první návrh vizualizace, který ladíme interně. Pověsíme si ji v malém formátu na zeď, přemýšlíme o detailech, ladíme nuance, necháváme ji prostě zrát. Nedá se to příliš uspěchat. Průběžně odchytáváme mouchy, čteme si doprovodné texty a v duchu se ptáme „budou srozumitelné pro cílovou skupinu?“. Ve finále všechny připomínky a kloudné náměty zapracujeme do verze, kterou posíláme klientovi.
Protože kreslíme vizualizace digitálně, jsou všechny obrázky ve vektorech. To znamená, že je možné je z celého obrazu vyjmout a použít v další komunikaci – v interním časopisu, jako dekoraci na zdech v kancelářích, na sociálních sítích, v prezentacích.
A vizualizovat můžeme spoustu dalších věcí. V případě Axians jsme dále zpracovali formou vizualizace závazek značky (brand promise) v kontextu poslání a vize, složení celé skupiny Vinci Energies nebo jednotlivé firemní hodnoty do podoby plakátů.
Zlatým hřebem a majstrštykem je, že jsme se naučili vizualizace také rozpohybovat a udělat z nich animovaná videa. Podívejte se níže, jak vypadá rozpracovaný scénář, ke kterému je předlohou čtený text (voiceover) a jak pak vypadá výsledné video.
Co říkáte, může to být i pro vás cesta, jak vysvětlit komplexní strategie všem lidem ve firmě? Podle slov ICT společnosti Axians, Jiřího Vytlačila, vizualizace jim dneska slouží stejně dobře při komunikaci s dodavateli, obchodními partnery, novými zaměstnanci, stejně jako se současnými zaměstnanci.
Veletrh pracovních příležitostí, který pomáhá lidem získat přehled o nabídce na pracovním trhu a…
Číst víceS klesajícím počtem pracujících v ČR a nastupující generací Y se změní také způsob, jakým budou…
Číst víceVideo rozhovor s Martinou Ježkovou, HR ředitelkou Tchibo.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.