VŠO – jak získávat studenty v době, kdy jich ubývá?

VŠO – jak získávat studenty v době, kdy jich ubývá?

9. 7. 2013
Jiří Landa
jiri.landa@brandbakers.cz

 

Tagy: Případovky,


S Vysokou školou obchodní v Praze jsme se začali bavit o možné spolupráci v době, kdy Petr Hovorka s Georgem Hodkem dokončili svůj dlouhodobý projekt Brand Builder, v rámci kterého pomohli VŠO s formulací ideálu značky a marketingovou strategií.

Co bylo na záčátku?

Vysoká škola obchodní, jedna z pěti největších soukromých vysokých škol v ČR, dlouhodobě rostla a zvyšovala každoročně počet svých studentů.

Věděli jsme, že tento pozitivní trend nemůže trvat věčně a že na trhu výrazně přituhuje. Konkurence mezi vysokými školami je značná a společným nepřítelem všech je klesající demografická křivka, tedy systematický pokles počtu potenciálních studentů.

Co bylo našim zadáním?

Původním zadáním bylo vlastně jen pomoci VŠO s prezentací na veletrzích Educa Liberec, Gaudeamus Brno a Praha. Od veletrhů jsme se dostali k širšímu zadání, a sice jak nastartovat aktivní prodej studia na VŠO středoškolákům, zejména studentům třetích a čtvrtých ročníků.

S jakým jsme přišli řešením?

Velkou výhodou pro nás byla existující strategie VŠO v oblasti značky. Měli jsme k dispozici i dobrá vstupní data z výzkumů a věděli jsme přesně co a komu prodáváme. Řešili jsme tedy, jak prodávat středoškolákům značku VŠO a její zásadní benefity a jedinečnosti. Změnili jsme jazyk, design a vůbec formu komunikace, navrhli a vyrobili nové prezentační materiály, navrhli veletržní stánek. Prezentaci na veletrzích jsme realizovali ve velmi přátelském duchu. Lidé si mohli dát na našem stánku čepovanou Kofolu, účastnili se vědomostní soutěže o zajímavé ceny. Těmi, kdo školu na na veletrzích prezentovali, nebyli její pedagogové či zaměstnanci, ale samotní studenti, ambasadoři značky.

Na veletrhy jsme navázali „Roadshow“, která představovala kampaň prezentací studentů VŠO na středních školách, a to způsobem pro středoškoláky atraktivním a důvěryhodným. V první vlně jsme uskutečnili prezentace na 50 středních školách a nyní připravujeme prezentace na dalších 200 středních školách. Prostřednictvím soutěží získáváme od středoškoláků kontakty a můžeme s nimi tak dále komunikovat, přivést je na dny otevřených dveří.

Jaký je výsledek naší práce?

Podařilo se nám vytvořit funkční systém aktivního prodeje VŠO jejímu nejdůležitějšímu zákaznickému segmentu, středoškolákům. V praxi jsme si ověřili, že námi nastolená cesta funguje, že je pro středoškoláky atraktivní a hlavně důvěryhodná. Podařilo se nám nastavit tuto část komunikace tak, aby fungovala nejen jako efektivní nástroj SALES, ale i podpora systematického budování značky. Do stovek středních škol otevíráme dveře pro další spolupráci, dovedli jsme středoškoláky na dny otevřených dveří do VŠO a řadu z nich jsme přivedli k přihlášce a ke studiu. Ihned, jak budeme mít data a souhlas klienta, rádi uveřejníme i nějaká konkrétní čísla.

Dále si můžete přečíst:

Mission statement. Bla, bla, bla nebo důvod, proč vstát ráno z postele?

Makej, ne? ... prémie budou

Jak dostat video k divákům?

<<< zpět

comments powered by Disqus

<<< zpět