Autor: Jana Zahradníčková Myšlenky 14. 12. 2023

Ohlédnutí za Vypečeným rokem/ránem

Vypečené ráno bylo krásnou tečkou, kterou jsme udělali za rokem 2023. I když ještě neskončil, tak my jsme se s ním rozloučili znamenitě. A to díky všem účastníkům, kteří za námi přišli a chtěli strávit čtvrteční dopoledne v naší společnosti.

Na vypečeném ránu se sešli přátelé a fanoušci BrandBakers Advisory. Mix těch nejpříjemnějších lidí, kteří se kolem nás pohybují nebo které jsme teprve měli možnost poznat. My se cítili v jejich společnosti opravdu skvěle. Podělili jsme se s nimi o příběh BrandBakers Advisory a taky jsme ukázali vybrané projekty, které s námi šly rokem 2023, přičemž jsme se snažili vytáhnout vždy nějaké úsměvné zážitky s nimi spojené.

Chtěli jsme pobavit, střihli jsme si takový silvestrovský rekap. Na Vypečeném ránu se lidi měli hlavně smát a cítit se v pohodě. Naše povídání o jednotlivých projektech jsme prokládali soutěžními otázkami a spousta lidí si tak mohla odnést různé dárečky z Pekárny, např. čerstvě upečené chleby v obrandovaných pytlících nebo také hodnotové karty, které slavnostně spatřily světlo světa právě v tento den.

Hned na začátek vás navnadíme povedeným videem z celé akce. Velké díky Michalovi Šebestovi z fy Attractive, který ho pro nás natočil a zpracoval. 

A jak to tedy v tom roce 2023 vlastně vypadalo? Pojďme se na to podívat.

Letos jsme nejvíc času strávili s našimi klienty v Brně. 

Pracovali jsme například pro FNZ, softwarovou firmu na správu financí. Ale málem taky ne. Něco jsme po… Zpětně děkujeme FNZ za to, že nám odpustili školáckou chybu, kdy jsme v nabídce uvedli, že FNZ pochází z Austrálie (samozřejmě vzniklo na Novém Zélandu, proto taky ta dvě písmenka v názvu, že?:)). Pro FNZ jsme zpracovávali EVP, dělali jsme spoustu rozhovorů a zjistili jsme že svět IT tady funguje trochu jinak. Ajťáci rádi chodí do kanceláře a nemusí mít téměř žádné zkušenosti z IT. Důležité je, aby měli chytrou hlavu.

Už zase Brno. 

Poznáte za jakou firmou stojí tihle pánové???

Logicky vás mohlo napadnout jedině Notino. Kosmetice přece rozumí nejvíc právě muži.:)

V Notinu jsme letos strávili nejvíc času. Byla to velmi krásná a intenzivní spolupráce. Navíc stále pokračuje, což nás moc těší. V Notinu jsme pracovali na firemních hodnotách. Začalo to workshopy, kdy Petr s Umbrellou (top management firmy) potili trika při hledání a pojmenování hodnot. Z této doby pochází tahle oblíbená fotka Jirky Havla (HR Director), u které říká: “tady jsme Petra Hovorku posadili do kolen”. Jirka tuhle fotku má schovanou a vždycky ji s radostí vytáhne, když je příležitost.:)

Po propocených trikotech jsme odřídili spousty workshopů, jak pro HR, tak hlavně pro middle management, aby hodnoty pochopili, sžili se s nimi a začali za ně kopat. Dokonce jsme vyjeli i do zahraničí a střihli si workshopy v angličtině v Bergamu, Bukurešti a Varšavě. 

Pak jsme dali Notiňákům do ruky nástroje pro praktickou práci s hodnotami a naučili ambasadory hodnot, jak správně namotivovat a předat tyto nástroje všem ostatním manažerům a tým lídrům. Notiňáci si v mezičase vyrobili spoustu podpůrných materiálů - trika a celý welcome package s hodnotami, my pro ně například ještě personalizované karty na hodnoty a celou dobu jsme pozorovali a pozorujeme, jak jim to krásně jde a hodnoty s nimi opravdu žijí každý den.  

  

Pamatujete, jak Jirka Peťu posadil do kolen? V létě se karta maličko obrátila a Peťa Jirku taky posadil. Do křesla. A natočili spolu videocast o tom, jak se ty hodnoty v Notinu vlastně pekly. 

Videocast půjde ven spolu s dalším překvapením z kraje příštího roku. Finišujeme pomalu e-book o pečení Notino hodnot od A do Z. Krásná a detailní případovka o tom, jak jsme na to šli. 

A znova Brno… 

Tentokrát jsme tvořili další celostní byznysovou strategii s Givetem. A ta obsahuje více částí: příběh, poslání, dlouhodobý cíl – rozpracovaný do ročních cílů a priorit, firemní hodnoty, klíčového zákazník, závazek značky a EVP. Za našeho průvodcování jsme s Givetem dali strategii dohromady. Pak přišla na řadu Klára, která s pomocí metafory strategii zvizualizovala a dala na 1 stránku. 

Tvorba vizualizace je vždycky zábava. Přijít na tu metaforu, aby to nebylo furt stejný, vyjadřovalo to tu firmu a zároveň, aby to klient koupil. I v tomto případě nám klient s výslednou podobou pomohl. 

Během naší práce jsme taky hodně omlazovali postavičky z vizualizace. Přidávali jsme holkám sex appeal. Převlíkali a svlíkali. Strategie přece musí být sexy! :)

Nějak nás to pořád táhne na Moravu

Tentokrát to bylo do Lutína, do Edwards. Pojďte se podívat, jakou jsme společně sestavili strategii. Společně jsme lokalizovali jejich korporátní hodnoty Atlas Copco do podoby, aby jim těch 500 dělníků rozumělo a mohli podle nich fungovat.

A proč jsme si jako metaforu vizualizace vybrali právě vesmír? No, protože ve vesmíru je vakuum a Edwards je profík na vakuové vývěvy.

Občas se musíme vrátit i do naší matičky Prahy.

Nejen proto, že tady máme kancelář, ale taky milé klienty. Například RVLT. Firma mladých nadšenců, kteří se zabývají především digitálním a online marketingem. V RVLT jsme společně pracovali na hodnotách a taky bojovali s místem. Když máte na workshopu místo 12 lidí něco kolem dvaceti a ještě psa, tak se musí sbírat židle, odstrčit jídlo na parapet, často větrat a hlavně hodně improvizovat. Ale nás to těšilo, protože ty lidi to fakt zajímalo a chtěli u toho být. Skoro celá firma:))) Pozn. v RVLT jich je kolem třiceti. 

Letos jsme docela hodně lítali

Nejen do Bukurešti a Bergama v rámci práce na Notino hodnotách, ale i na naší konferenci o firemní kultuře humanbrand / když kultura pohání byznys, kterou jsme dali dohromady společně s našimi kamarády z firmy humancraft. Rozjeli jsme to ve velkém. Ukážeme vám aspoň krátký nástup. 

Piloti, letušky, boarding pasy… Ale proč zrovna ta letecká tématika? Inspirovali jsme se Southwest Airlines, první z nízkonákladových aerolinek s výjimečnou firemní kulturou. Chtějí šťastné zaměstnance, aby byli šťastní klienti. A daří se jim to. Koukněte na ta neuvěřitelná čísla. 85% zaměstnanců je hrdých, jsou 47 let po sobě v zisku, za celou dobu fungování dostali jen 1 stížnost, nikdy nepropouštěli. 

Byli jsme v onlinu a podcastovali

Letos jsme si střihli i 5dílný webinář, kde jsme mimo jiné potkali holky z Trustsoftu. Ivka si během webinářů Peťu oblíbila natolik, že už mu neřekne jinak než můj guru. Trochu zvláštní bylo, když to vyslovila zrovna ve stejný den, kdy z vězení pustili guru Járu:) 

Peťa se taky letos blýsknul ve 2 podcastech o Employer Brandingu. Byl u Míši Sekaninové v HRovinách a Zuzky Krajči v PoHRstech (tady jsme měli strach aby ještě Petr dostal šanci podcast natočit, protože na první schůzku se Zuzkou zapomněl...uf. Takže ještě jednou velká omluva, Zuzi!). Nakonec to dopadlo skvěle. 

Taky si rádi kreslíme

A proto vznikly naše ikonické canvasy. Celkem čtyři. Perfektně nám fungují pro tvorbu strategií – jeden je pro Employer Branding a přenos do životního cyklu zaměstnance, druhý pro HR marketingové strategie, třetí pro firemní kulturu a čtvrtý pro personal brand. Každý z nich pak má dvě praktické části – cíle v dané oblasti (čím se bude měřit) a taky priority – co jsou ty nejdůležitější aktivity, které firmu k cíli dovedou. Letos jsme ve firmách pracovali nejčastěji s company culture canvasem.

Nejraději jsme ale tam, kde se nám s klienty pracuje nejlépe.

V prostředí, kde je možné nasednout na flow, ponořit se do hluboké práce, promyslet nová řešení, soustředit se na práci, otevřít si okno, dát si něco dobrého… Když jsme se na jaře dozvěděli, že původní majitelé chtějí Animiku zavřít, a my se budeme muset se svými otevřenými workshopy stěhovat jinam, byli jsme dost smutní. A vzpomínali jsme na ty spokojené tváře na našich workshopech. To jim přece nemůžeme udělat. A tak jsme to vzali. Od dubna je Animika naše. 

Mimochodem, my tady na jaře opět budeme dělat combo workshopů na Employer Branding (22.2.) a HR Marketing (6.3.). Více o workshopech zde. 

Rok utekl jako voda a my už se těšíme na ten příští. Doufejme, že bude stejně dobře propečený jako ten letošní.:)

Teď už se sluší jen poděkovat všem těm, kteří podávali pomocnou ruku při pečení projektů, které nám Pekárnou letos prošly. A samozřejmě také poděkovat všem klientům kteří nám věří a rozhodli se na sobě pracovat tak, aby se stali úspěšnou firmou díky angažovaným lidem. Velký dík všem a těšíme se na spolupráci v roce 2024.

Vaši Pekaři

 

 

 

 

 



 

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.