Nejdřív vztah, potom cívíčka
Na vlastní kůži jsme si ověřili, že tlačit na pilu se nevyplácí, že i v časově exponované kampani…
Číst víceSepsali jsme pro vás seriál článků o leadership konceptu, jehož název spojuje dvě ústřední esence: úspěch „na konci“ a lidi na jeho začátku a v jeho průběhu. Úspěšnější díky lidem. Říkáme si, jestli náš koncept fungoval dobře v období dostatku, bude v nadcházejícím období s omezenými zdroji fungovat ještě lépe.
V následujících dílech vás provedeme:
1) Úvod do konceptu – o čem to celé bude
2) Axians: příběh firmy, která strhla lidi jedním směrem
3) Příběh firmy, která strhla lidi jedním směrem: rozhovor s CEO Axians
4) Sladěný řídící tým – základní předpoklad
5) Ladění řídícího týmu – rozhovor s CEO THK Dačice
6) Firemní DNA – celostní firemní strategie
7) Realizační plánování a kultura zodpovědnosti
8) Agilní organizace a špičková exekuce
9) Pečující prostředí a rozvoj manažerů
10) Vzorový projekt – krok za krokem
Blížící se doba bude nepřehledná. Firmy budou hledat nové vzorce a modely fungování, zkoušet různé přístupy, digitalizovat. Motivace lidí půjde dolů v případě, že toto neuspořádané období nebude provázeno srozumitelnou, dobře komunikovanou, strategií.
Úkoly a otázky spojené s výkonností firem se budou podobat těm, které důvěrně známe:
Jak zařídit, abychom v managementu hovořili před zaměstnanci jednou řečí?
Jak stanovit dlouhodobé cíle a strategie a důsledně je realizovat?
Jak vytvořit plány a strategie, aby se lidé chtěli na jejich realizaci podílet?
Jak motivovat zaměstnance, aby podávali ještě lepší výkony?
Jak vytvořit firemní hodnoty, které nám pomůžou s byznysem?
Jak zařídit, aby jednotlivé týmy více spolupracovaly?
Jak rozvíjet manažery, aby byli schopni vést lidi a naplňovat stanovené plány?
Možností, jak se k výše uvedeným výzvám postavit, je jistě více. My budeme psát o přístupu, který se osvědčil nám. Bez ohledu na velikost či obor firmy, počet zaměstnanců nebo poboček, lokální nebo nadnárodní zázemí. Firmy Úspěšnější díky lidem spojuje něco jiného – odhodlaný a odvážný lídr, ředitel, který chce změnit pořádky uvnitř firmy. Poučili jsme se a dnes už víme, že u změnových projektů takového rozsahu nestačí deklarovaná “podpora managementu”. Nutnost přímého zapojení lídra je nezbytná, nedá se obejít, nedá se outsourceovat. Odměnou těmto firmám a lídrům je pak silný výkon firem, podpořený tahem na jednu branku, a skvělé vztahy uvnitř. A ty jsou k nezaplacení, protože kvalita systému (firmy) není dána kvalitou jednotlivých prvků (lidí), ale kvalitou vztahů mezi nimi.
Má-li firma změnit své dosavadní návyky a stát se ještě Úspěšnější díky lidem, musí práce začít v horních patrech. Naše první kroky proto často vedou ke sladění řídících týmu. S takovými řídícími týmy pak pokračujeme tvorbou Firemního DNA, které je souborem odpovědí na 6 strategických otázek. Vytváříme dlouhodobou vizi, kterou následně převádíme do střednědobých, ročních a posléze i kvartálních cílů. Pokračujeme stanovováním priorit a strategií, nastavujeme kulturu zodpovědnosti, role a rytmus týmových porad. V jistou chvíli obracíme pozornost k manažerům a rozvoji jejich kompetencí, protože jsou to právě manažeři, zástupci středního managementu, kdo ve firmách vede nejvíce lidí a vytváří pečující prostředí.
Každopádně, jestli si z tohoto seriálu něco odnesete, bude záležet na vás. Zkušenosti jsou obtížně přenositelné a něco skutečně umět znamená vědět teoreticky jak na to, a pak to hlavně jít v praxi zkoušet. Za nás můžu slíbit, že s vámi otevřeně nasdílíme maximum našich zkušeností. Seriál začneme příběhem firmy, která se s námi na cestu firmy Úspěšnější díky lidem vydala. Snad vám to pomůže vizualizovat si ve svých představách, jaké přínosy tento leadership koncept může mít.
Na vlastní kůži jsme si ověřili, že tlačit na pilu se nevyplácí, že i v časově exponované kampani…
Číst víceJeden den, jedno město, jedna případová studie a 100 studentů - nováčků ve firmě.
Číst víceNa poli HR marketingu se toho děje stále víc. Firem, které se potřebují jako zaměstnavatelé prodat,…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.