Autor: Petr Hovorka Tipy 29. 7. 2022

Employer Branding Canvas

Jak začít s Employer Brandingem jednoduše, prakticky a hned?

Tuto otázku nám klade každá druhá firma. A my říkáme – to záleží. Záleží na vaší motivaci, často nevyřčeném problému, který potřebujete jako firma vyřešit. Po rozklíčování meritu věci, když se dostaneme od zadání k problému, vznikají projekty na měsíce a roky.

Nyní se situace mění. První krok můžete udělat jednoduše, prakticky a hned. 

Vytvořili jsme totiž vlastní Employer Branding Canvas (EBC), který vám pomůže se strukturou, jak o budování značky zaměstnavatele uvažovat a ukáže vám směr, jak začít. Pojďme se na něj podívat podrobněji.

Obrázek 1: Employer Branding Canvas by BrandBakers Advisory

VYTYČENÍ IDEÁLU (DNA) ZNAČKY

Horní část canvasu je věnována strategii. Tou je potřeba začít. Strategie říká, jakou značku chcete budovat. Najdete zde 6 částí DNA značky a také cíle a priority spojené s jejím budováním. DNA zahrnuje firemní příběh, poslání, vizi, hodnoty, závazek značky a nabídku zaměstnancům (takzvané Employer Value Proposition). Více si o firemním DNA můžete přečíst v ebooku Úspěšnější díky lidem.

Nebo si samostatně můžete si přečíst návod na vytvoření příběhu a poslání, firemních hodnot, dlohodobého cíle (vize), závazku značky a nabídky pro zaměstnance (EVP). Každá z těchto částí může představovat malý projekt, minimálně jeden až dva celodenní workshopy. Obzvlášť, budete-li je stavět na zelené louce. A pak jsou tady cíle spojené se značkou zaměstnavatele, které by měly být měřitelné a časově ohraničené kápéíčka, kterými budete své úsilí měřit. Priority pak říkají, které aktivity jsou pro dosažení stanovených cílů rozhodující.

S REALIZACÍ POMŮŽE TAKTIKA

Spodní část canvasu je prostor pro taktiku. Ta určuje, jak budete přenášet DNA značky do života firmy. Taktika je ingrediencí, která vám pomůže s každodenní realizací. Pro její stanovení používáme životní cyklus zaměstnance, zahrnující fáze výběr, nalodění, vedení, rozvoj a rozlučka. V každé fázi je pak mnoho malých i větších kontaktních míst, ve kterých se vytváří zkušenost s firmou, tedy se značkou zaměstnavatele.

Obrázek 2: Životní cyklus zaměstnance a výběr kontaktních míst; Lear Corporation, Prešov

Taktiku vytvoříte tak, že se zaměříte na dvě věci. Zaprvé vymyslíte, jak konkrétně budete naplňovat a posilovat pilíře Employer Value Proposition. Zadruhé vymyslíte, jak otisknout firemní hodnoty do jednotlivých kontaktních míst. Tedy například prvního dne v práci, 1:1 rozhovoru, interní komunikace nebo individuálního plánu rozvoje. Vše můžete doplnit zavedením dashboardů pro sledování firemních cílů, vytištěním firemní ústavy zachycující DNA nebo zavedením ověřování souladu důležitých rozhodnutí s vašim posláním.

Obrázek 3 (vlevo): nabídka zaměstnancům Employer Value Proposition; Lear Corporation, Prešov

Obrázek 4 (vpravo): design prvního dne v práci s otiskem firemních hodnot; Lear Corporation, Prešov

JAK ZAČÍT?

Ustavte projektový tým, který bude na značce zaměstnavatele pracovat. Naplánujte a připravte workshop, na kterém si popíšete jednotlivé části DNA, jejich současné zakotvení. Případně se můžete rovnou dohodnout, jak chybějící části vytvoříte. Prodiskutovat můžete také cíle a priority (rozuměj rozhodující aktivity) budování značky zaměstnavatele, brainstormovat taktiku, jak značku převést do každodenního života odrazem DNA do jednotlivých kontaktních míst. 

Touto prací vás může provázet náš Employer Branding Canvas. K vašim službám. Zdarma. Není zač. 

Prosíme vás jen o jednu věc. Až canvas použijete, dejte nám vědět, jak se vám s ním pracovalo. Co se vám líbilo/dávalo smysl, co byste změnili/přidali/vylepšili… Klidně si k tomu můžeme i krátce zavolat. Budeme moc rádi. Děkujeme. 

 

8. listopadu se na vás těšíme na konferenci humanbrand / když kultura pohání byznys.

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.