Autor: Petr Hovorka Nezařazeno 28. 4. 2020

Employer Branding Survey 2014

  • Průměrný rozpočet projektu značky zaměstnavatele je více než dvakrát větší než v České republice, podle našich zkušeností. Ve společnostech, které se výzkumu zúčastnily, činí 86.000 USD (cca 1,9 mil. Kč). Jaké parametry společnosti měří jako přínosy zaměstnavatelské značky?
  • 55% návštěvnost kariérních stránek
  • 49% lidí více sami chtějí (angažovanost)
  • 47% kvalita nových zaměstnanců

Wow, direktivní finanční parametry jako "cost-per-hire" nebo "cost-per-candidate" se umístily na chvostu. S výjimkou návštěvnosti kariérních stránek, která se dobře měří, jsou angažovanost a kvalita nových lidí v popředí zájmu. Wow proto, že přece jenom se tyto parametry obtížněji měří oproti čistě finančním parametrům (rozhodně na delší časové ose). V konečném důsledky však, podle mých zkušeností, přinášejí to, o co jde: lepší (i finanční) výkony společností dosahované s lidmi, kteří více sami chtějí a kteří ve společnostech také zůstávají déle.

Vybíráme pouze pár zajímavých zjištění z přiložené prezentace výsledků, které respondenti výzkumu uvedli:

  • 59% má definovanou značku zaměstnavatele,
  • 65% považuje za cíl č.1 vytvoření žádoucích asociací spojených se společností,
  • 61% připravuje strategii značky zaměstnavatele s externím partnerem, z čehož 37% nejčastěji spojuje značku zaměstnavatele s celkovým rebrandingem,
  • 63% používá skupinové rozhovory se zaměstnanci jako prvotní vhled do aktuálních stavu zaměstnavatelské značky (následují 61% individuální rozhovory a 57% dotazníky),
  • 73% změnilo na základě projektu značky zaměstnavatele své aktivity na sociálních sítích a 69% kariérní stránky,
  • 80% považuje projekt značky zaměstnavatele za úspěšný.

Celá prezentace zde:

Dále si přečtěte:

1) Současnost a budoucnost značky zaměstnavatele

2) Značka zaměstnavatele v plné nahotě 

3) Kvalitní kandidáty přilákáte značkou, které budou věřit

4) (Ne)dělejte si srandu z HR marketingu!

5) 9 pravidel inovací v Google 

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.