Autor: Petr Hovorka Akce 28. 4. 2020

Budujete firmu od základu? Chytrý nábor je mise číslo 1

Při čtení článku od Catherine Kaputa na FastCompany se mi vybavila má tři podvědomá „pravidla" z oblasti náboru. Takže než se do překladu článku naplno začtete, podělím se s vámi o své zkušenosti. ;-)

Firmu infikuje zakladatel nebo tým zakladatelů

První spolubojovníky, ale i další spolupracovníky, jsem si v naprosté většině případů vybíral sám nebo jsem byl minimálně součástí náborového procesu. To je jediná možnost, jak být při výběru osobností konzistentní. Postupně jsem začal nábor používat také jako nástroj infikování nových pracovníků nadšením pro firmu a první přenos firemních hodnot. Startup má z pohledu personalistiky dvě velké výhody oproti zajetým firmám. Bublá v něm nadšení a šéf má blízko k lidem.

Nabírejte pouze lidi, se kterými budete rádi chodit na pivo

V náboru stále dávám největší prioritu osobnosti, charakteru člověka. To neznamená, že mě nezajímají zkušenosti a dovednosti kandidátů. Věřím však, že mnohé se dá při dobré vůli a nasazení naučit. Charakter člověka se ale moc měnit nedá. A při rozjezdu firmy je málo cennějších prvků než souznění v týmu lidí, kteří si i po práci dobře popovídají třeba na kole nebo v hospodě. Občas ale bohužel na tohle své pravidlo zapomenu. Naposledy před dvěma lety, když jsem do firmy vzal jako druhého pracovníka velmi kvalifikovaného člověka, který však vyznával jiné hodnoty a přístup než já. Ups.

Firemní kultura si dá sebelepší strategii k obědu

Dva roky jsem rozjížděl polygrafickou výrobu v Číně. Fabrika měla novou velkou budovu s mramorovým schodištěm, nejnovější německé a japonské tiskové stroje. Dosáhnout však požadované kvalitativní úrovně v prostředí, kde je vnímání kvality dramaticky jiné a firemní kultura kvalitu jednoduše „nevyznává", byl boj na několik měsíců a hlasivek. A nejvýznamnějšími budovateli firemní kultury jsou sami lidé. Chcete-li prosadit své hodnoty, nabírejte lidi, kteří již tyto hodnoty sami „mají".

Celý článek naleznete na HR Kavárně zde.

Dále si také přečtěte: 

Inspirace ze světa náborové komunikace

Jak ulovit nejlepší lidi do svého týmu?

6 tipů na atraktivnější náborovou kominukaci - 1. díl: Nechte lidi nahlédnout dovnitř

 

Aby Vám žádný pekařský článek neuniknul, sledujte nás na LinkedInu ;-)

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.