Inspirativní počiny – vol. 15

Inspirativní počiny – vol. 15

24. 6. 2019
Petr Hovorka
petr.hovorka@brandbakers.cz

 

Tagy: Tipy, Články,


Skvělé po-činy značek zaměstnavatelů, firemních kultur a poctivého HR marketingu, na jednom místě.

Šli kolem, viděli, dali na hromadu – další várku inspirace ze světa budování značek zaměstnavatelů a poctivého HR marketingu. Užijte si ji. O čem se v tomto dílu dočtete? Prohlédnete si kariérní stránky, které vsadily na fotky. Ukážu vám taky kariérní web, který představuje práci jednotlivých týmů. Necháte se inspirovat gifem jako doplňkem postu na sociálních sítích. Přelouskáte jedno povedené firemní desatero. Seznámíte se s novým pracovním portálem a podcastem o budování značek zaměstnavatelů. Není toho mnoho, není toho málo, to záleží na tom, jakými očima se na svět díváte. Každopádně šest po-činů je právě před vámi.

 

TISÍCE SLOV NA KARIÉRNÍCH STRÁNKÁCH


Americká společnost Convergint si dala práci a výsledkem jsou originální kariérní stránky. Jsou založené na hodnotách a fotkách, které je zachycují v každodenním životě. Oceňuji také záložku „Culture“ v hlavním menu (a dokonce na prvním místě, to se moc nevidí!), ve které se dočtete, jak to uvnitř firmy funguje. Na druhé straně mít menu nasekané do tolika záložek – Culture, About, What We Do – není z pohledu člověka, který se o firmu zajímá jako „zaměstnanec“, příliš ideální. Spojením obsahu z těchto záložek do jedné by se obsah více zcelil, jednotlivé informace by se lépe doplňovaly a podporovaly. Obzvlášť, když v záložce https://www.convergint.com/about/about-us/ se objevuje něco jako Employer Value Proposition. Za nápad s fotkami, které jsou jasnou a dobrou alternativou k textům a infografice, dávám palec nahoru.

PŘESNÉ NASVÍCENÍ KANDIDÁTŮ


Lasvit si posvítil na nové kariérní stránky. Za zmínku stojí jejich obrázkový rozcestník, který je na první pohled srozumitelný. Buď se jdu seznámit s konkrétním týmem, který mě zajímá, nebo jsem student nebo se chci podívat, jaké to v Lasvitu je pracovat. Když kliknete na záložku týmu, přečtete si něco o týmu, jak pracuje a proč se do vybraného týmu přidat. Takže ne, proč se přidat k Lasvitu, ale proč se přidat např. k týmu obchodníků v Lasvitu. To je zajímavé. Poté následují medailonky členů vybraného týmu a fotky práce daného týmu. Skvělé cílení. Koneckonců Jarka Vávrová z Lasvitu mi k nim napsala: „Petre, v Lasvitu mame novy HR web. Nemyslim, ze by bol v niecom iny, ale je vizualme krasny a zaroven pritom velmi jednoduchy, a co je hlavné, pozitivne ma prekvapilo, ako sa mi zmenili pohovory od jeho spustenia. Jednak mam na "menej hardovo strukturovane pozice" ako napr. obchodnik viac kandidatov s lepsim "culture fit" a jednak to, o com sa pocas rozhovoru bavime, je o niekolko krokov dalej a viac do hlbky. A to mi pride, ze stoji za sdileni hlavne tem, ktori o potrebe karierneho webu nie su 100%ne presvedceny. Ani ja som nebola a vysledok skutocne vnimam.“

GIF > JPEG?


Když postujete na Linkedinu informaci, že někoho do firmy hledáte, můžete udělat klasický banner a dopsat k němu textový odstavec. Nebo můžete natočit video, ve kterém práci ve firmě představí člen týmu nebo rovnou jeho šéf. Nebo – můžete udělat obrázkový gif, jako to udělali v BrainOne. Je to jednoduché, přesto to dokázalo získat mou pozornost. Co říkáte, nestojí to za zkoušku (když to stojí jen pár minut)?

FIREMNÍ DESATERO


Znáte desatero Google? Neee? Tak prolistujte. Líbí se mi na něm, že spojuje byznys a firemní kulturu (a není to náhodou jedna věc?). A že tomu neříkají nijak honosně, ale jednoduše „10 things“. Tento materiál uvozují kratičkým odstavcem: „Ten things we know to be true. We first wrote these “10 things” when Google was just a few years old. From time to time we revisit this list to see if it still holds true. We hope it does—and you can hold us to that.“ Každá firma by měla mít své manifesto, ústavu nebo desatero. Každá firma, chce-li být dlouhodobě úspěšná, musí být pro lidi uvnitř a kolem srozumitelná. A takovýto materiál je nástroj, jak srozumitelnost zachytit a přenášet dál a dál na nové zaměstnance, partnery, klienty. No a potom samozřejmě „hodnoty“ jako „You can make money without doing evil“ nebo „It’s best to do one thing really, really well“ se mnou velmi rezonují.

SM.IT.IO. NOVÝ PORTÁL PRO AJŤÁKY


Další ukázka cílení na kandidáty, tentokrát na velkou a lukrativní skupinu zaměstnanců – ajťáky. Smitio, nový portál s pracovními nabídkami, seznamte se. Na portálu o sobě říkají: „Na nabídky práce v IT se díváme ajťáckýma očima. Smitio vám dá informace, které nám v běžném hlavoloveckém seznamu nabídek chyběly. Ukazujeme firmy včetně projektů, na kterých zrovna pracují. Propojíme vás napřímo s projektovým týmem. U nabídek zveřejňujeme mzdu. A další funkcionality vymýšlíme společně s vámi.“ To zní dobře, co říkáte? Navíc, když jste ajťák, nabízejí možnost stát se součástí komunity a zlepšovat systém lovení ajťáků. Avizují: „Jsme ajťáci a společně s vámi chceme změnit způsob hledání práce v IT. Věříme, že dokážeme vytvořit platformu naplno využívající nové technologie. Nezatíženou zkostnatělými hlavoloveckými procesy. Čím více nás bude, tím víc můžeme ovlivňovat relevantní společnosti.“ 1001001101101101101000001 (překlad: Tak zdar!)

LINK HUMANS & SOURCE THE KNOWLEDGE


Dobrý způsob, jak nasát zkušenosti, názory a tipy ze světa Employer Brandingu jsou rozhovory na podcastu Link Humans (...jasně, kromě čtení blogu BrandBakers). Jörgen Sundberg ve svém The Employer Branding Podcastu zpovídá nejčastěji Employer Branding / Recruitment manažery z velkých firem. Já si čas od času nějaký poslechnu a doplním si znalosti a novinky z oboru. Naposledy jsem třeba poslouchal rozhovor s Peterem Sursi o tom, jak budují značku zaměstnavatele v FBI.

Jak se vám líbila skoro-letní šestice počinů? Napište mi, když půjdete kolem něčeho inspirativního. Píšu to takhle do závěru pokaždé, ale nikdo mi nepíše... Kde dělám chybu? Nedočtete až sem? Nešli jste v poslední době kolem ničeho zajímavého (nevěřím...)? Ostýcháte se napsat, protože si možná myslíte, že... by to nebylo tak dobrý nebo...? Hm, hm. Dejte vědět. 

Vykopli jsme 3. ročník naší konference Employer Branding Experience. Letos uslyšíte příběhy firem jako Air Bank, EYELEVEL, Tesena, McDonald’s nebo Kiwi. Navíc – nově – se budete moci zúčastnit dvou hodinových workshopů, na kterých se budeme věnovat tématům jako definování EVP, žití podle firemních hodnot, gamifikace onboardingu, tvorba obsahu komunikace a persón kandidátů či měření HR marketingových aktivit. 

A pozor – do 15. 7. jsou lístky za early birds cenu.

<<< zpět

comments powered by Disqus

<<< zpět