Jak vyladit EVP k dokonalosti

Jak vyladit EVP k dokonalosti

20. 6. 2019
Petr Hovorka
petr.hovorka@brandbakers.cz

 

Tagy: Tipy, Články,


Řekněme, že jste si už načrtli obrysy své Employer Value Proposition. A teď si nejste jistí, jestli jste vsadili na pilíře, které vás na trhu práce odliší, kandidáti jim porozumí a vy je všechny zvládnete uvnitř své firmy posilovat podle svých představ. Rozumíme si? Zažíváte něco podobného? Fajn.

Na konci minulého roku se nám s podobnou situací ozvala Kofola ČeskoSlovensko. Společnost, která má dlouhodobě a komplexně fungující firemní kulturu a komunikaci, se pustila do revize jednotlivých částí mozaiky. Po delší době se chtěla ujistit, že EVP odpovídá očekávání a realitě. Zajásali jsme. Protože pro takový lovebrand, jakým je Kofola, je radost pracovat. Vždyť: Když ji miluješ, není co řešit J

Pro přípravu na společnou práci jsme dostali návrh součástí architektury značky zaměstnavatele včetně obecné formulace EVP. Nezbývalo než dát všechno na hromadu a ponořit se do analýzy.

S kofoláckým týmem HR jsme zrealizovali celodenní workshop. Pokládali jsme otázky na tělo, bořili – ústy účastníků – firemní klišé, hledali a našli jsme za jednotlivými částmi reálné významy a příběhy. Stavěli jsme se do role kandidátů případně zaměstnanců jiných firem, ze kterých se ještě ani kandidáti nestali.

Ke spolu-práci jsme přizvali Jitku Jungmannovou, která umí perfektně strukturovat a vizualizovat myšlenky a nápady. A udělali jsme vesmírně dobře. Úžasná věc ta vizualizace (elegantně anglicky se tomu říká visual recording). Jitka připravila pro celý workshop vizuální osnovu a během dne pak zaznamenávala finální výstupy z jednotlivých částí. Když přijdete s takovou přípravou na workshop, nepotřebujete ani žádný icebreaker. Ledy tají samy. A mimochodem, led se do Kofoly hodí.

Díky perfektní týmové práci a celodennímu nasazení se HR týmu Kofoly podařilo najít unikátní významy jednotlivých položek kofolácké EVP, které mohou pomoci odlišit nabídku Kofoly od jiných firem

 

 

 

 

 

 

 

 

Za příležitost děkujeme Hance Caltové, ředitelce HR Kofoly ČeskoSlovensko. Dala nám důvěru a my ji za to napekli. A prý jí chutnalo, napsala: „Pěkný den, také ještě jednou děkuji za kus dobré a náročné práce, kterou jste u nás udělali, i za potřebnou otevřenou zpětnou vazbu. Radost mám také z dalšího čtení, odkazů, fotek a nabídky na pokračování. Srdečně zdravím, Hanka.

Taky máte základy EVP, ale potřebujete ji vyladit? Zavolejte, napište, přijedeme a společně s Vámi upečeme jedinečnou pozici vaši značky zaměstnavatele.

Jak konkrétně jsme postupovali, to si prohlédněte v prezentaci níže. Najdete tam i naše otázky a příklady, kterými jsme jednotlivé úkoly uvozovali. 

Vykopli jsme 3. ročník naší konference Employer Branding Experience. Letos uslyšíte příběhy firem jako Air Bank, EYELEVEL, Tesena, McDonald’s nebo Kiwi. Navíc – nově – se budete moci zúčastnit dvou hodinových workshopů, na kterých se budeme věnovat tématům jako definování EVP, žití podle firemních hodnot, gamifikace onboardingu, tvorba obsahu komunikace a persón kandidátů či měření HR marketingových aktivit. 

A pozor – do 15. 7. jsou lístky za early birds cenu.

Dále si přečtěte: 

1. Značka zaměstnavatele – Představení se na trhu práce

2. Inspirativní počiny – vol. 14

3. Galluping Into the 21st Century

4. CULTURE ROCKS..

5. Employer Branding konference roku

<<< zpět

comments powered by Disqus

<<< zpět