Gamifikace náboru pod taktovkou PwC

Gamifikace náboru pod taktovkou PwC

18. 4. 2019
Petr Hovorka
petr.hovorka@brandbakers.cz

 

Tagy: Tipy, Články,


Jeden den, jedno město, jedna případová studie a 100 studentů - nováčků ve firmě.

Společnost NanoShadow založená v roce 2014 Jacekem Szadowiakem, zabývající se nanotechnologiemi, které slouží ke zlepšování kvality života. U jejího zrodu stálo pár nadšenců převážně z akademického prostředí, kteří postupně z tohoto start-upu vybudovali jeden z nejrychleji se rozvíjejících podniků v oblasti nanotechnologického průmyslu s 300 zaměstnanci. Její pobočky dnes najdete nejen v Polsku, Rusku, Číně, USA, Německu, Izraeli Ukrajině, ale také v České republice.

 

Firma se před dvěma lety pokusila o vstup na burzu, ale tyto plány překazila společnost PwC, které odhalila zpronevěru tehdejšího finančního ředitele Igora Mejera. Nyní se o tento krok NanoShadow pokouší znovu, ale stále zde jsou nejasnosti v oblasti financí. Audit společnosti opět provádí PwC

Vypadá to jako reálný popis společnosti, která nechala prověřit své zdraví firmou z Velké čtyřky? Celé je to ovšem fiktivní case study, která má prověřit schopnosti uchazečů, kteří se do polského PwC hlásí. Polští náboráři se rozhodli nejít klasickou cestou testů a několika hodinového assessment centra. Výběru vhodných kandidátů především z řad generace Y a Z věnují péči a spoustu času. Proto vymysleli komplexní studii, pomocí které se 100 nejúspěšnějších uchazečů stane na jeden den auditory, kteří společnost NanoShadow auditují.

Uchazeči se na finální den v kůži auditora připravují dva měsíce dopředu, kdy sledují události a sbírají informace o této společnosti, které jsou potřebné k provedení auditu.

 „Cílem je zprostředkovat uchazečům možnost provést audit společnosti, vyzkoušet si práci v daném oddělení a ponořit se do světa klienta předtím, než začnou pracovat na reálných firmách. Navíc úkoly, které jsou pro účastníky připraveny vyvolají spoustu emocí a HRisti tak mohou lépe odhadnout jejich kompetence, které nemusejí být na první pohled zřejmé.“ Toto o projektu říká Ewa Zmyslowska, ředitelka personálního oddělení polského PwC.

Jedinečná není pouze případová studie, ale také způsob, jakým o tomto náboru dává PwC vědět. NanoShadow i sám fiktivní prezident společnosti má na sociálních sítích, jako Facebook, LinkedIn, Twitter vlastní účet, díky kterému komunikuje s veřejností. Recruiteři tak chtějí maximálně uzpůsobit nábor očekávání nastupujících generací na trh práce, a tak se jim snaží co nejvíce přiblížit cestou, která je pro ně přirozená.

Máte také zajímavý způsob náboru? Neváhejte se s námi o něj podělit.

<<< zpět

comments powered by Disqus

<<< zpět