Budujeme značku zaměstnavatele, i když nábor neřešíme

Budujeme značku zaměstnavatele, i když nábor neřešíme

19. 2. 2019
Petr Hovorka
petr.hovorka@brandbakers.cz

 

Tagy: Články,


Video rozhovor s Martinou Ježkovou, HR ředitelkou Tchibo.

Martina měla původně vystoupit jako řečník na naši konferenci Employer Branding Experience 2018 (zapište si do diářů termín letošní – 26. 9.), ale musela se omluvit a odcestovat na důležité setkání na centrále v Hamburku. Natočili jsme s ní alespoň krátký rozhovor.

Proč jsme si vybrali zrovna Tchibo? To je jednoduché. Tchibo ani v této době, v retailu, netrápí nábor nových zaměstnanců a přesto se rozhodli budovat značku zaměstnavatele. To vám můžu říct, že je zcela ojedinělá záležitost. Důvody měli dva:

  1. vlastní přesvědčení, že budování a posilování firemní kultury je jeden z nejsilnějších nástrojů pro udržení konkurenceschopnosti a
  2. zaměstnanci jim v rámci průzkumu dali jasně najevo, že by chtěli mít více jasno ve firemních hodnotách, poslání firmy apod.

S projektem jim pohli dva Petrové – Skondrojanis a Ludwig, kteří k tématu firemní kultury přistupují velmi autenticky a zodpovědně.

Udělali fokusky – skupinové diskuse se zaměstnanci – ve kterých vyzpovídali více než polovinu lidí ve firmě. Jejich cílem bylo zjistit, jak lidé firmu a firemní kulturu vnímají, v čem je Tchibo jedinečné, v čem vidí smysl existence a také jak moc daleko nebo blízko jsou od ideálu žádoucí firemní kultury. Vznikl Employer BrandBook. A jak to bylo dále, milí personalisté, si již poslechněte ve video rozhovoru, ve kterém Martinu Ježkovou vyzpovídal Pekař Ondra Pokorný.

Dále si můžete přečíst rozhovor z listopadu 2017 s Martinou Ježkovou s názvem Chci v Tchibu spokojené lidi, kteří přeberou zodpovědnost za fungování firmy, prohlédnout si jejich profil na cocuma: https://www.cocuma.cz/company/tchibo/ nebo si prolistovat prezentaci CEO Tchibo Richarda Hodula  z konference Leadership Prague, ve které se dozvíte, na co v Tchibo přišli.

<<< zpět

comments powered by Disqus

<<< zpět