Statistika nuda je...

Statistika nuda je...

16. 1. 2019
Petr Hovorka
petr.hovorka@brandbakers.cz

 

Tagy: Články,


Máme pro vás pár čísel týkajících se Employer Brandingu a sociálních médií.

Todd Kunsman, šéf marketingu v everyone social si dal práci a shromáždil data z různých průzkumů do jednoho článku. Pěkně děkujeme. Originál, v plném znění a angličtině, si můžete přečíst zde.

Employer Branding statistika

Možná se vám budou tato čísla hodit, připravujete-li si prezentaci na steč se šéfem, kterého potřebujete přesvědčit o investici do budování značky zaměstnavatele.

  • 96 % společností se domnívá, že značka zaměstnavatele a pověst může mít pozitivní nebo negativní dopad na příjmy, avšak méně než polovina (44%) sleduje tento dopad. (CareerArc)
  • 78 % uchazečů o zaměstnání uvádí, že zkušenost kandidáta, kterou získávají, je ukazatelem toho, jak společnost hodnotí své lidi. (Talent Adore)
  • Při rozhodování o tom, kam se ucházet o zaměstnání, 84 % uchazečů o zaměstnání uvádí, že pověst společnosti jako zaměstnavatele je důležitá. (TalentNow)
  • 9 z 10 kandidátů by se ucházelo o zaměstnání, pokud by šlo o značku zaměstnavatele, která je aktivně udržována. (Workable)
  • 50 % kandidátů tvrdí, že nebudou pracovat ve společnosti se špatnou pověstí - dokonce i za zvýšení odměny. (TalentNow)
  • Fluktuace zaměstnanců se může snížit o 28 % investováním do značky zaměstnavatele. (Office Vibe)
  • 80 % talent manažerů se domnívá, že značka zaměstnavatele má významný vliv na schopnost najmout si skvělé talenty.  (LinkedIn)
  • Negativní reputace stojí společnosti nejméně o 10 % více při náboru zaměstnance. (Harvard Business Review)
  • Pokud by měly podniky neomezené rozpočty, chtěly by více investovat do značky zaměstnavatele (53%).  (LinkedIn)
  • 60 % náborářů se domnívá, že při rozhodování o tom, zda přijmou člověka, či ne, má nejvyšší důležitost zapadnutí do firemní kultury. (Jobvite)
  • 86 % žen a 67 % mužů z USA by nenastoupilo ke společnosti se špatnou reputací.  (CRO Magazine)
  • Největší tři kanály, které malé a střední podniky plánují k rozšíření své značky zaměstnavatele jsou firemní webové stránky (69 %), on-line profesionální sítě (61 %), sociální média (47 %). (LinkedIn)
  • Negativní hodnocení produktů a služeb je faktor č.1, který poškozuje značku zaměstnavatele (označené jako "škodlivé" u 95 % pracovníků a "velmi škodlivé" nebo "extrémně škodlivé" u 80 % pracovníků). (CareerArc)
  • 92 % lidí by uvažovalo o změně pracovních míst, pokud by byla nabídka pracovní pozice u firmy s vynikající firemní reputací. (CR Magazine)
  • 62 % uživatelů Glassdoor souhlasí s tím, že jejich vnímání společnosti se zlepší poté, co zaměstnavatel odpoví na recenzi. (Glassdoor)
  • 86 % HR profesionálů říká, že nábor se stále více podobá marketingu. (iCIMS)
  • 64 % spotřebitelů přestalo kupovat značku po vyslechnutí zpráv o špatném zacházení se zaměstnanci této společností. (CareerArc)
  • 49 % zaměstnavatelů se domnívá, že nemají nástroje k efektivnímu zvýšení značky zaměstnavatele. (CareerArc)

Sociální média a značka zaměstnavatele

Značka zaměstnavatele a firemní kultura jsou téměř synonyma. A jak lépe a kde jinde představit firemní kulturu než v prostředí, ve kterém se pohybují vaši potenciální kandidáti.

  • Uchazeči o zaměstnání řadí sociální média a profesní sítě jako nejužitečnější zdroj pro hledání zaměstnání ve srovnání s pracovními portály, pracovními inzeráty, náborovými agenturami a náborovými akcemi.  (CareerArc)
  • 75 % respondentů ve Spojených státech se domnívá, že společnosti, jejichž výkonní manažeři používají sociální média k tomu, aby sdělovali své hlavní poslání, hodnoty značky a účel, jsou důvěryhodnější. (Glassdoor)
  • Kanály sociálních médií slouží jako "okno do firemní kultury", Facebook využívá 21 % kandidátů, kteří chtějí získat pocit podnikové kultury procházením fotografií a obsahu na webu. (Jobvite)
  • Růst značky zaměstnavatele a rozpoznání zaměstnavatele je na druhém místě v seznamu důvodů, proč organizace využívají sociální média k náboru, přičemž tuto možnost uvedlo 77 % dotázaných respondentů (předcházela tomu pouze možnost náboru pasivních kandidátů s 82%). (SHRM)
  • Společnosti se domnívají, že marketing sociálních médií bude nejpřitažlivější HR dovedností do roku 2020, druhá bude analýza dat, následovaná prediktivními modelovacími dovednostmi.(CareerArc)
  • 79 % uchazečů o zaměstnání používá sociální média při hledání zaměstnání. (Glassdoor)
  • 68 % Mileniálů navštíví sociální média zaměstnavatelů především za účelem zhodnocení zaměstnavatele, to je o 12 % více než Generace X a o 20 % více než Baby Boomers. (CareerArc)
  • 76 % společností zvolilo sociální média, aby komunikovaly značku zaměstnavatele.  (TalentLyft)

Snaha o naprostou autenticitu

Že je nejlepší zapojit zaměstnance do představování firemní kultury a vůbec celé náborové komunikace není potřeba déle hovořit. Oni už vlastně postují o vaší firmě. Takže jde vlastně o to, jestli jejich činnost budete usměrňovat nebo ji necháte svému osudu.

  • 98 % zaměstnanců používá alespoň jedno sociální médium pro osobní potřebu, z nichž 50 % na nich psalo o své společnosti.  (Weber Shandwick)
  • Zaměstnancův hlas je 3x více věrohodný než hlas generálního ředitel, pokud mluvíme o pracovních podmínkách ve společnosti. (Edelman Trust Barometer)

Cvak. Také vám ta čísla do sebe hezky zapadla? Držíme vám palce, aby to secvaklo i těm, kteří o investicích rozhodují. Aby především šéfové pochopili, že značka zaměstnavatele není jen nové marketingové cvičení a nejnovější buzzword personalistů. Ale že je to nástroj, kterým vytvářejí předpoklady pro lepší byznys. Dělají firmy lepšími – výkonějšími a ziskovějšími – dlouhodobě, díky lidem.

Abychom stále ve firmách neinvestovali, podobně jako v našem státě investujeme do permanentně špatných silnic a dálnic na úkor vzdělávání, do marketingových zkratek a výkřiků namísto dlouhodobě udržitelných hodnot – značek, které sjednocují lidi a formují týmy inspirovaných zaměstnanců, kteří vytvářejí v byznysu rozdíl a skutečné hodnoty.

<<< zpět

comments powered by Disqus

<<< zpět