Textař, který pomáhá lidem věci pochopit

Textař, který pomáhá lidem věci pochopit

20. 11. 2018
Jiří Landa
jiri.landa@brandbakers.cz

 

Tagy: Tipy, Články, Hledáme tě,


Dobrý textař dokáže i v pár slovech vysvětlit velké věci. Ví co, pro koho a proč píše. Nespokojí se s polovičatým zadáním, chce věcem přijít na kloub. Špatný textař ušpiní stohy papíru a neřekne nic. Pokud patříš do první kategorie, čti dál.

Hledáme vyhraného parťáka, který nám pomůže spojovat ty správné lidi s těmi správnými firmami.

Spolu budeme pracovat. Tak jsem ti natočil krátký vzkaz. Sorry, je to točené na mobil.

Tvoje výzva = dělat firmy pro lidi srozumitelnější

Za jeden z největších problémů firem považujeme skutečnost, že jsou pro lidi nesrozumitelné. Ti, kteří v nich pracují, netuší, na čem se podílejí krom vydělávání peněz, mnohdy lidi v jednom týmu nemají ponětí o tom, co dělají ti v druhém týmu, management neumí představit lidem svoje dlouhodobé plány, pravidla hry, podle kterých by se mělo hrát.

A co teprve ti tam venku, kterým firma říká kandidáti, talenti nebo lidské zdroje (což je výraz, na který jsme alergičtí) a chce je do svých řad získat? Podle čeho si mají vybrat organizaci, se kterou spojí kus života, za jejíž smysl existence a plány se mají bít?

Nesrozumitelnost je největším problémem firem a výzva, se kterou se budeš každý den prát. Když to budeš dělat dobře, budou ti odměnou šťastnější zaměstnanci firem, kteří nechodí do práce jen pro výplatu a stravenky, úspěšnější firma, které se daří do svých řad získávat ty správné lidi na základě toho jaká je a co dělá, nejen podle toho, jaký nástupní bonus zrovna nabízí. O tom je podle nás, pekařů z BrandBakers, celý slavný Employer Branding především.

Tvoje role = Poznat, pochopit, popsat a představit firmu lidem

Zapomeň na to, že dostaneš do mailu pár dat, letmé zadání a z toho budeš péct líbivé textíky. To by vážně nefungovalo. A navíc, tak to dělají reklamky, tak proč se opičit.

U nás se s tím budeš mazat trochu víc. Na realizaci výstupů kterými jsou třeba weby, brožury, kampaně, obsah na sociální sítě i P.R. v tisku, budeš velmi úzce spolupracovat se stratégy, kreativci nebo třeba s DTPáky. Než se ale vrhneš do psaní, je důležité firmu našeho klienta skutečně poznat. Proto se budeš do určité míry podílet na celém projektu, který má zpravidla 3 fáze.

1.Poznat a pochopit

  • Děláme workshopy s managementem, rozhovory se zaměstnanci, jdeme se do firmy podívat a taky si o ní a jejím byznusu něco načteme. To proto, abychom pochopili firmu, ty, kteří v ní pracují i ty, kteří se mají stát novými zaměstnanci.
  • Všechny poznatky sesumírujeme a s klientem si vyjasníme, na čem má smysl v budoucnu stavět.
  • Pro tebe možná nic překvapivého, v naší branži to ale takto poctivě dělá málokdo.

2.Vytvořit dobrý plán na delší období (strategii)

  • V podstatě jde o to jasně definovat kdo jsou lidé, které chce firma ve svých řadách mít, co mají o firmě vědět a jak ji mají vnímat, co jsou důvody, pro které se mají stát jejími motivovanými zaměstnanci.
  • A pak je samozřejmě potřeba jasně si říci, co tedy budeme zejména v komunikaci dělat pro to, aby se tyto smělé plány staly skutečností.

3.Odpracovat si to, aby nezůstalo jen u plánů a strategií

  • Napsat texty, které firmu představí.
  • Udělat videa a medailonky zaměstnanců.
  • Psát články pro média a sociální sítě i firemní časopisy.
  • Udělat web a tištěné materiály.
  • Dělat kampaně, obsah na sociálních sítích i P.R.
  • A kdo ví, co ještě. Liší se to klient od klienta.

Neznamená to, že si celý takový projekt odpracuješ sám / sama. Na tom maká několikahlavý tým. Do celého procesu budeš ale zapojen (a) od začátku do konce. Jen tak ti neunikne kontext a tvůj výstup bude stát za to.

Tvůj tým = hodně neformální parta lidí, které to spolu baví a mají velkou svobodu při práci

Jsme malá firma. Každý z nás nese odpovědnost za poměrně velký kus naší společné práce. Je nezbytné, abychom se mohli jeden na druhého spolehnout. Zároveň zažívá každý v týmu velkou dávku svobody. Pokud nebudeš dělat rozhovory u klienta nebo vymýšlet strategii s týmem u tabule, je úplně jedno jestli pracuješ v kanceláři, doma nebo v hospodě, ve dne nebo v noci. Systém naší práce i flow projektů pořád zdokonalujeme a tak budeš mít velký prostor pomoct nám to zase o nějaký ten kus dál posunout. A vlastně to od tebe očekáváme. Prostředí u nás je hodně neformální. Nehrajeme si na funkce, říkáme si věci naprosto na rovinu a rádi spolu zajdeme na pivo. Bude proto důležité nejen co umíš, ale i jak zapadneš mezi nás.

Tvoje odměna = hromada zážitků a smysluplná práce, při které hlady neumřeš

Na naší práci je skvělé, že poznáš spoustu různých firem a lidí, kteří v nich pracují. Nahlídneš jim pod pokličku, poznáš, co v těch firmách funguje i kde jim to drhne. Brzy zjistíš, že každá firma je něčím zajímavá, v něčem jedinečná a každý náš projekt je proto vlastně originál.

Není vždycky posvícení, ale když se nám to povede, jsou výsledkem naší práce spokojenější zaměstnanci, kterým jejich práce dává větší smysl a úspěšnější firma, které se díky správným lidem v týmu daří dělat její byznys a dosahovat plánů.

Hlady u nás taky neumřeš. Platíme celkem dobře a hlavně, čím víc projektů a s čím lepší kvalitou výstupů zvládneš, tím víc si samozřejmě vyděláš. Pokud se nám bude dařit, a my v to věříme, postavíš si časem svůj tým, který povedeš.

 

Jak můžou vypadat výstupy tvojí práce.

  1. Web EY s veškerým jeho obsahem a pravidelný newsletter, k jehož odběru se mohou lidé na webu přihlásit. www.cestasey.cz
  2. Představení práce v retailu firmy ECCO prostřednictvím vlastních zaměstnanců, třeba na webu. www.prace-ecco.cz
  3. Časák, který studentům představil, o čem je práce v EY. (viz. přiložené PDF)
  4. Náborová kampaň, třeba jako ta pro Honeywell, viz. tento článek http://www.brandbakers.cz/primo_z_pece/clanek/509
  5. Nebo velká náborová kampaň na specialisty do Knorr-Bremse Business Services, viz. tento článek http://www.brandbakers.cz/primo_z_pece/clanek/393

Jak to vidí lidi, kteří s námi pracují?

Jedním z nejvíc multifunkčních lidí, které jsem kdy poznal, je Ondra. V BrandBakers dělá copywritera, píše super články, stará se o velkého klienta a ještě při tom zvládá psát svojí knížku. Ondra v BrandBakers končí a jde svoje zkušenosti a super schopnosti uplatňovat jinam. Byl to (a vlastně pořád je) skvělý a hodně přínosný. A protože ho s námi snad bavilo, natočil ti svůj vzkaz o tom, jaké to je pracovat v BrandBakers.

Dejme si kafe a proberme to osobně

Zaujala tě výzva, kterou jsem se ti na těch dvou stranách textu pokusil přiblížit? Máš chuť a zkušenosti? Pošli mi mailem pár slov o sobě, odkaz na nějaké výsledky tvojí práce, se kterými se rád / ráda pochlubíš. Ozvu se, dáme kafe a probereme to osobně.

Díky a budu se těšit na viděnou.

Jirka

 

Kontakt:

Jiří Landa

Partner & Employer Brand Baker

Tel.: +420 734 158 585

E-mail: jiri.landa@brandbakers.cz

 

<<< zpět

comments powered by Disqus

<<< zpět