Inspirativní počiny – vol. 11

Inspirativní počiny – vol. 11

6. 11. 2018
Petr Hovorka
petr.hovorka@brandbakers.cz

 

Tagy:


Skvělé po-činy značek zaměstnavatelů, firemních kultur a poctivého HR marketingu, na jednom místě.

Podzim, nejkrásnější část roku. Lesy hrají barvami a poslední sluneční paprsky hřejou při procházkách do zad. K tomu – inspirace je všude kolem. Neúnavně ji sbírám. Nabíjí mě stejně jako sluneční paprsky. Ty vám však nemůžu poslat. Tak alespoň ty Inspirativní počiny. O čem se v předposledním vydání v tomto roce dočtete? Malé náborové brožurce s velkým obsahem, kariérních stránkách fabriky, která je na první pohled fajn, jednoduchém způsobu, jak podpořit svou nabídku jako zaměstnavatele, experimentu se zkrácenou pracovní dobou, který se opravdu povedl, 3 denní konferenci nabité pozitivní energií a praktickými příklady a workshopy, lego stavebnici, ze které si však postavíte krásný web a snídani, na které přiberete maximální další inspiraci. Pojďme na to.

Každý šestý na part-time

Malá, úsporná, náborová brožurka formátu dlouhé obálky se vylíhla v českém centru sdílených služeb švédské společnosti Atlas Copco. A je nabitá dobrou nabídkou – Employer Value Proposition, chcete-li. Zejména flexibilita, co do pracovní doby jejich zaměstnanců, zde nabývá reálných rozměrů (průměr je v České republice 3x nižší). A co je možná ještě důležitější a z brožury ne zcela tak patrné je, že se zkrácené pracovní úvazky neobejdou bez pořádné dávky důvěry. A ta zase funguje ve firemní kultuře jako podhoubí skvělé atmosféry. A i z dalších odstavců stručné brožury je na první pohled patrné, že tato švédská rodinná firma, vyrábějící kompresory a vakuové pumpy, dbá na dobrý život (well-being) svých zaměstnanců. Jak by řekl Lukáš Bakoš z Maxman Consultants – dospělá firma. Žádný Atlascopcosaurus; jak se skutečně jeden dinosaurus jmenuje.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fajn Fabrika

Práce ve výrobním závodě nadnárodní společnosti prý nemusí být pruda. Na minimalistických kariérních stránkách fajnfabrika.cz nám to ukazuje Honeywell Brno. Hned při vstupu nás vítají dva operátoři (tak se dnes maskuje označení dělník), potom k nám promlouvají z videa, na kterém si můžeme představit jejich práci a zahlédnout prostředí ve fabrice. Nabídka – na čem Fajn fabrika jako zaměstnavatel stojí – nás čeká následně: nováčky ve firmě netopí (ještě aby jo...), není to dřina jako na šachtě, vedoucí jsou vstřícní, práce o víkendech není povinná, kdo chce, může se naučit práci na více strojích a vydělat si více peněz. Žádná barevná hudba kolem. Kontakt na personalistku s fotkou, emailem a mobilem, kdybych si chtěl rovnou pokecat.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nabízíme to, čeho si sami ceníme

Autentický obsah vyšvihli v Obsahovce v sekci kariéra. Zaujal mě především koláčový graf (no jo, my pekaři...) z jejich výzkumu, když se zeptali lidí, proč u nich pracují. Na nic si to nehraje, působí to 100% autenticky a hezky to podporuje nabídku prezentovanou výše. Vedle tradičních medailonků zaměstnanců je toto neotřelý způsob, jak jednoduše dodat nabídce reason-to-believe. K práci v agentuře na webu říkají: „Dlouhodobé vztahy budujeme nejen navenek, ale i dovnitř. Proto k sobě přitahujeme ty, se kterými nás pojí hodnoty i postoje. To aby nám to správně jiskřilo. Díky společně sdílené otevřenosti, hladu po vědění, pokoře a neutuchající hravosti je výsledkem znalý, stabilní a přátelský tým.“

Když je méně více

V novozélandské firmě Perpetual Guardian, ve které pracuje 200 lidí, zavedli na zkoušku 4 denní pracovní týden. S myšlenkou přišel její zakladatel Andrew Barnes, který chtěl zlepšit work-life balance zaměstnanců a pomoci jim soustředit se na práci, když jsou v kanceláři a zvládnout jejich soukromé závazky a koníčky ve dni volna navíc. S jakými výsledky se tento experiment setkal? Před zavedením tohoto pracovního režimu 54% zaměstnanců cítilo, že zvládají vyvážení práce a soukromých závazků, po zavedení 4 denního pracovního týdne skóre poskočilo na 78%. Snížil se stres, zatímco spokojenost a motivace lidí výrazně vzrostla. Nemusím snad dodávat, že pracovní závazky (úkoly, cíle...) lidé zvládají jako když pracovali o den déle. Zaměstnanci totiž vymysleli hned několik inovací, jak mohou pracovat efektivněji, od automatizace manuálních procesů po snížení času tráveného na internetu nepracovními věcmi. Poslechněte si, co o tom říká pan ředitel.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Štěstí v práci

Konference Happiness@Work, kterou pořádá Michal Šrajer a která si již vydobyla pevné místo v diářích mnohých z nás, bude v tomto roce dokonce 3 denní. Zájem o štěstí v práci sílí. Před třemi týdny jsem měl (konečně!) příležitost poslechnout si Michalovu přednášku naživo. V překladu a ve své podstatě hovořil o budování smysluplné práce v pečujícím prostředí – tedy o budování silné značky zaměstnavatele. Dost mě to uklidnilo. Jsem totiž na to „štěstí“ v názvu trochu alergický (to když si například pořídí happiness managera třeba u mobilního operátora). Konference bude stát za to – první den (14. 11.) nabídne speciální workshop určený výhradně ředitelům (tak to víme, u nich to začíná...), druhý den pak proběhne samotná konference a třetí den se pak můžete zúčastnit dalších workshopů.

Modulární webová stavebnice

Věřím, že mnozí z vás už někdy slyšeli o Wordpressu. Nejsem si však jistý, že znáte i českou verzi, která nese jméno Solidpixels. Stejně jako Wordpress je to stavebnice, která automatizuje tvorbu webu a umožňuje vytvořit profesionální prezentaci vaší značky na internetu. Na otázku V čem jste lepší než vaše konkurence? Martin Hakl, CTO firmy, odpovídá: „Zaměřujeme se primárně na firmy, které to se svým brandem myslí vážně, a dokáží ocenit přínos profesionálního webu. Proto jsou u nás mnohem rozsáhlejší možnosti v nastavení vzhledu, kdy si dokáží web jednoduše přizpůsobit své korporátní identitě. Zároveň jim web plní patřičné cíle skrze funkce jako vlastní formuláře, napojení na Mailchimp, Google Docs nebo CRM Raynet.“ My jsme v BrandBakers Solidpixels používáme rádi. Už jsme na něm udělali kariérní weby jako https://www.fajnfabrika.cz/ nebo https://www.prace-ecco.cz/.

Posnídejte inspiraci, alespoň jednou za měsíc

Lepší než si dávat anglickou snídani s kamarádem v útulném bistru v Karlíně, už může být jen Brain & Breakfast v podání Honzy Maška, zakladatel sítě Red Button, který k projektu říká: „Snídaně vznikly, aby inspirovaly. Jejich cílem je ukazovat zajímavost lidí i světa kolem nás a propichovat bubliny, ve kterých každý z nás žije. Chceme, aby snídaně představovaly inspirativní osobnosti se silnými hodnotami i příběhem a umožnily nahlédnout do oborů, se kterými se často nesetkáme. Brain&Breakfast jsou protiváhou zkratkovitosti zpráv, které se k nám dostávají přes sociální sítě, nebo televizi. Ukazují, že svět je ve skutečnosti mnohem barevnější, zajímavější a optimističtější, než by se mohlo zdát. Inspirují k tomu, že každý z nás muže něco významného dokázat.“ Já jsem posnídal s Tomášem Klusem v pražském kinu Aero a bylo to fakt dobrý. Na předchozí vydání se můžete podívat do volně dostupného archívu.

Nedávno kolem mě proletěla vážka, teda hláška. Už nevím komu patřila, čí asi byla, moc se mi však líbila: Advertising is a tax on bad design“. Tak prosím – designujte – své weby, brožurky, organizace, firmy a vůbec všechno kolem vás. Když do středu těchto věcí dáte člověka s jeho potřebami, zákazníka či zaměstnance, nebudete muset tolik platit za advertising – ať již za ten poctivý nepřikrášlující věci narůžovo nebo za ten re-klamní, které jen slibuje s tezí, že slibem nezarmoutíš. Mějte se hezky a krásný zbytek roku.

A který Inspirativní po-čin se nejvíce líbí vám? Dejte vědět.

 

Dále si přečtěte:

1. Hledání jedinečné pozice aneb, aby tomu lidé rozuměli​

2. Značka zaměstnavatele – Představení se na trhu práce

3. Za čím lidé jdou

4. Postřehy ze Zaměstnavatele roku

5. Paradoxy HR marketingu

 

Přijďte se v listopadu naučit, jak zvýšit zapojení (angažovanost) prostřednictvím budování značky zaměstnavatele a přitáhnout více správných kandidátů díky poctivému HR marketingu. 

 

<<< zpět

comments powered by Disqus

<<< zpět