Tvorba a inovování business modelů

Tvorba a inovování business modelů

29. 8. 2013
Petr Hovorka
petr.hovorka@brandbakers.cz

 

Tagy: Články,


Prostřednictvím metodiky Business Model Canvas, nástroje pro strategické řízení firmy.

  • O čem to bude?

Inovace je magické slovo, kterým se zaklíná kdejaký ředitel nebo manažer. Jak však inovovat úspěšně a dlouhodobě? My jsme si v praxi ověřili, že pro nastartování inovační kultury ve společnosti, je zapotřebí získat dostatečnou podporu (finance), vytvořit nadšený tým (nejen nadšené solitéry) a ten vybavit nejen materiálně (prostory, technika), ale také vědomostně. Aby byly inovace úspěšné, musí mít nejen "krásný design", ale také funkční business model. To je základní princip, jak výrobek/firma vytváří, předává a získává hodnotu. Náš workshop je zaměřen na metodiku, která vám usnadní přípravu takového business modelu.

  • Co si odnesete?

Budete umět používat metodiku, díky které přehledně vysvětlíte svému týmu, zákazníkům interním či externím nebo případným investorům svůj záměr tak, že jej jednoduše pro svůj záměr získáte. V čem vám metodika využívající business model canvas může dále pomoci:

  • zavedení společného jazyku a rámce
  • transformace business plánů na procesy
  • prezentace celku, podstaty fungování a provázaností jednotlivých částí
  • uvědomění si, jak váš business model (hodinový strojek) funguje, co jsou firemní KPI, jak se vzájemně ovlivňují
  • odhalení silných a slabých stránek
  • podpora interní komunikace
  • Pro koho je workshop určen?

Jste-li člověk, který připravuje: nový výrobek nebo službu, obchodní strategii pro nový trh, rozjíždí novou firmu nebo jednoduše řídí firmu a vede lidi? Pak je tento workshop určen pro vás. Podle našeho názoru jsou to lidé pracující v těchto rolích: ředitel společnosti, obchodní ředitel, marketingový ředitel, product manager, brand manager, project manager.

  • Jak workshop povedeme?

Chceme vás business model canvas naučit používat, a proto bude program z jedné třetiny o teorii a ze dvou třetin z praktických cvičení, popisu business modelů stávajících výrobků a firem a také z designování úplně nových business modelů.

  1. Seznámení s business model canvasem        
  2. Inspirace praktickými příklady                                              
  3. Skupinové designování business modelů                            
  4. Prezentace vytvořených canvasů                                         
  5. Shrnutí poznatků a diskuse                                       

Na přestávky, kafe a croissanty a myslíme také :-)

  • Kdo vás (do tématu) dostane?

Jiří Landa je společníkem a hlavním evangelistou v BrandBakers. Zároveň působí jako copywriter a kunikační stratég. Marketingové komunikaci se věnuje od roku 2005, 7 let řídil reklamní agenturu. V komunikaci firem přikládá mimořádnou důležitost příběhům, neboť ty mají schopnost vyvolávat emoce, být dále šířeny a burcovat následovníky, formovat komunity a vyvolávat hnutí. Nic nedokáže šířit hodnoty značky lépe než příběh, a to jak směrem ven k zákazníkům, tak směrem dovnitř k zaměstnancům.

 

Petr Hovorka je společníkem a Idea Makerem v BrandBakers. Ve své práci se věnuje především chytrým obchodním řešením, vytváření strategií pro budování charismatických značek. Dále také pomáhá společnostem komunikovat s uchazeči na trhu práce a vybírat pro jejich týmy správné lidi.
Po 13ti leté etapě šéfa a spolumajitele nakladatelství, spoluzaložil agenturu specializovanou na interní komunikaci, aby se následně vrátil ke svému po-volání - značkám a businessu..

 

  • Kdy a kde se workshop koná?

Termín: úterý 15.10.2013 od 9 do 13h

Místo:  pekárna BrandBakers, Nad Rokoskou 2a, Praha 8, čtvrť Pelc-Tyrolka

  • Jaká je cena a jak se zaregistrovat?

3.900 Kč bez DPH. To odpovídá zhruba 2,5 nádržím benzínu do vašeho auta. U nás natankované znalosti vydrží daleko déle.

Zaregistrovat se můžete mailem peceme@brandbakers.cz a nebo rovnou níže prostřednictvím facebook komentáře.

Kapacita workshopu je max. 10 účastníků. Jde nám totiž o to, abyste si skutečně něco odnesli.

  • Co doporučujeme před začátkem?

Podívejte se na fotografie z minulých workshopů, aby jste už v předstihu nasáli vůni naší pekárny. A třeba si pořiďte a přečtěte některou z těchto knížek, které se váží k danému tématu. Nebo se koukněte na video.

  • Doporučená četba:

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Seznamte se s business model canvasem:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Vysvětlení business model canvasu ve 2 minutách a angličtině:

Ukázka z fenomenální knížky, kterou napsal Alexander Osterwalder:

 

Fotografie z předchozích workshopů:

 

 

 

 

 

 

 

<<< zpět

comments powered by Disqus

<<< zpět