Makej, ne? ...prémie budou.

Makej, ne? ...prémie budou.

28. 5. 2013
Petr Hovorka
petr.hovorka@brandbakers.cz

 

Tagy: Články,


Vyberte si. Můžete takto povzbuzovat své lidi, slibovat prémie, větším machrům podíly na zisku nebo přímo podíly ve svých firmách.

Z psychologie si pamatuji, že peníze nejsou motivátory. Nejsou to dokonce ani stimulátory. Jsou to rovnou frustrátory. Člověk si rychle zvykne, že je dostává. Radost a impuls, kterého jejich vyplácením chceme dosáhnout, trvá krátce (pár hodin, maximálně dnů). Když je však nedostane nebo dostane pouze zkrácené prémie, nasrání trvá několik dnů nebo týdnů. V diskusích s kolegy pak taková situce zabírá velký podíl času. A hlavně zabírá prostor v hlavách lidí. 

Nebo můžete zkusit začít lidem věřit. Poskytnout jim více kontextu - třeba smyslu vašeho podnikání, mantinelů hřiště místo pevných řetězů. Dát jim prostor dělat taky to - nebo především to, v čem jsou fakt dobří a odpustit jim jiné nedokonalosti. Nechat je být, ať makají sami. Ať ukážou, že jsou fakt dobří. Mají prostor získat opravdovou pochvalu - poklonu, za své výsledky.

Koukněte na Dana Pinka. Já už ho viděl více než 10x.. Můžete si vybrat mezi talkem nebo kresleným videem.

Dále si můžete přečíst:

Lapit ptáčka, nebo přitáhnout správný materiál?

Aby značka hořela, musí někdo škrtat sirkami. 

Myslíte, že v B2B není značka důležitá? Vypadá to, že se šeredně pletete.

<<< zpět

comments powered by Disqus

<<< zpět