Optiscont a jeho život podle BrandBooku

Optiscont a jeho život podle BrandBooku

26. 6. 2013
Jiří Landa
jiri.landa@brandbakers.cz

 

Tagy: Případovky,


Optiscont nás oslovil v době, kdy byl dobře nastartovanou mladou a nadějně se rozvíjející firmou.

Co bylo na začátku?

Svůj úspěch stavěli (a stále staví) především na svém inovativním způsobu prodeje dioptrických brýlí. Díky jednoduchému procesu a minimalizaci režijních nákladů šetří čas a peníze zákazníků. Jejich samoobslužné prodejní panely s brýlemi byly nainstalovány již v řadě očních ordinací po celé ČR a další postupně přibývají.

Co bylo naším zadáním?

Našim původním zadáním bylo předělat design prodejního Optiscont panelu a několika tiskovin. Postupně jsme se s klientem dostali k tomu, že je potřeba definovat samotnou značku a teprve poté se pustit do designu, který by měl přenášet lidem hodnoty a esenci značky.

S jakým jsme přišli řešením?

Nejprve jsme Optiscont detailně poznali.  Zjistili jsme, co stálo na jeho počátku, proč firma vlastně vznikla, jaké klíčové hodnoty přináší zákazníkovi, na čem staví a může stavět svou jedinečnost, poznali jsme business model a proces prodeje brýlí z pohledu zákazníka. Následně jsme vytvořili jednoduchý BrandBook, bibli Optiscontu, která definuje DNA značky, její základní charakteristiky, tedy osobnost, příslib a esenci, klíčové body kontaktu značky se zákazníkem a optimální značkový zážitek pro každý z nich.

Poté jsme začali BrandBook uvádět v život. Předělali jsme logo, vytvořili claim, napsali příběh značky a její stručné představení, navrhli design prodejního panelu, pouzdra na brýle, poštovní krabičky, základních korporátních tiskovin. Postupně přetváříme každý z klíčových bodů kontaktu značky se zákazníkem podle pravidel BrandBooku.

Jaký je výsledek naší práce?

Optiscont má nyní svou značku přesně definovanou, ví co je zač, co, proč a pro koho dělá. Nyní má svou klíčovou strategii. Tím, že zejména hodnoty a esenci značky postupně přenášíme do každého z míst kontaktu se zákazníkem, se stává Optiscont ve svém konání a komunikaci srozumitelnějším a konzistentnějším. Lidé lépe rozumí tomu, co je zač.

Dále si můžete přečíst:

Reklama vs. Branding aneb zůstat při zemi se vyplácí

Dělníci služeb aneb procesní versus lidské služby

Co je vlastně brand - značka?

<<< zpět

comments powered by Disqus

<<< zpět