Autor: Petr Hovorka Akce 28. 4. 2020

Jak použít sociální sítě v náboru?

Výzkum byl dokončen v červenci 2013 o zúčastnilo se ho více než 1.600 profesionálů z náboru a lidských zdrojů. Článek jsme převzali, přeložili (místy to asi půjde vidět, tak to prosím omluvte) a mírně zkrátili z originálu společnosti Link Humans, anglické agentury specializované na využití sociálních sítí v náboru a HR.

94% dotazovaných rekrutérů používá sociální sítě v náboru bez ohledu na odvětví společnosti. V roce 2008 to bylo "pouze" 78%. Podle všech indícií bude konkurence na náborovém trhu sílit; pouze 1,5% respondentů se domnívá, že se konkurence v následujícím roce na pracovním trhu sníží.  

60% rekrutérů odhaduje své roční náklady na náborové aktivity na sociálních sítích na více než $20,000 a 20% pak na více než $90,000 za rok.

LinkedIn, Facebook a Twitter zůstávají na předních pozicích a dále sílí používání nových, specializovaných a lokálních sociálních sítí jako například GitHub, Yammer, Stackoverflow, Pinterest a Instagram.

90% dotazovaných společností má zahrnuty sociální sítě ve své náborové strategii; kandidáti a společnosti nyní komunikují napřímo po celou dobu.

  • 93% času tráví zaměstnavatelé vyhledáváním, zjišťováním si informací a kontaktováním kandidátů na LinkedIn.
  • Facebook a Twitter používají společnosti při komunikaci své značky zaměstnavatele – 65% respondentů používá Facebook a 47% náborářů používá Twitter k postování o firemní kultuře.
  • Rekrutéři používají sociální sítě i poté, co již kandidáta našli a kontaktovali - 18% používá Twitter a 25% používá Facebook k proklepnutí profilů kandidátů po sérii rozhovorů.

Nejlepší zaměstnavatelé přitahují ty nejlepší kandidáty. Bez ohledu na to, zda-li se jedná o známé ze studií nebo předchozích zaměstnání, každý kontakt zaměstnance je také potenciální kandidát. Sociální sítě otevřely dramaticky větší síť kontaktů než jakou byli rekrutéři zvyklí používat.

  • 1 ze 3 rekrutérů uvádí, že využití sociálních sítí v náboru zlepšilo jak množství, tak také kvalitu kandidátů.
  • Doporučení představují nejvyšší kvalitu zdroje kandidátů (64%); sociální sítě a korporátní kariérní stránky také poskočily ve významu (59%).
  • 43% kandidátů přicházejících na doporučení nebo přes korporátní kariérní stránky zůstává déle než 3 roky, zatímco pouze 14% kandidátů přicházejících standardní cestou zůstává déle než 3 roky.
  • Kandidáti na doporučení jsou nejlépe hodnoceným zdrojem nových zaměstnanců; pro zaměstnance je také daleko jednodušší sdílet informace o práci přes sociální sítě.
  • 73% rekrutérů uvádí, že budou více investovat do sociálních sítí v roce 2013, zatímco 62% uvádí, že budou investovat do incentivů při hledání zaměstnanců na doporučení.

Lidé hledající práci by měli vědět, že roste význam jejich záznamů/stopy na všech sociálních sítích, tedy nejen na LinkedIn. 93% rekrutérů uvádí, že procházejí sociální profily kandidátů při výběrovém procesu. 42% z nich přehodnocuje své rozhodnutí na základě obsahu publikovaného kandidátem na sociálních sítích.

  • S největším nesouhlasem se setkává užívání drog, 83% rekrutérů.
  • Následují sexuální příspěvky (70%) a různé nechutnosti (65%), které jsou personalisty také odsuzovány.
  • Nepřidají také zbraně a pistole v odkazech. Ty vyvolávají negativní reakce u 50% zaměstnavatelů.
  • Většina personalistů (65%) zůstává neutrální vůči politickým názorům.

Můžete se také podívat na nejlepší evropské facebook náborové profily - čtěte zde.

A na zbytek výsledků z výzkumu se podívejte v povedené infografice:

 

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.