Jak zaujmout náborovým bannerem na LinkedInu?
Se zájmem sleduji, jak se některé společnosti a personalisté snaží tvořit a postovat bannery, které…
Číst víceJak začít s Employer Brandingem jednoduše, prakticky a hned?
Tuto otázku nám klade každá druhá firma. A my říkáme – to záleží. Záleží na vaší motivaci, často nevyřčeném problému, který potřebujete jako firma vyřešit. Po rozklíčování meritu věci, když se dostaneme od zadání k problému, vznikají projekty na měsíce a roky.
Nyní se situace mění. První krok můžete udělat jednoduše, prakticky a hned.
Vytvořili jsme totiž vlastní Employer Branding Canvas (EBC), který vám pomůže se strukturou, jak o budování značky zaměstnavatele uvažovat a ukáže vám směr, jak začít. Pojďme se na něj podívat podrobněji.
Obrázek 1: Employer Branding Canvas by BrandBakers Advisory
Horní část canvasu je věnována strategii. Tou je potřeba začít. Strategie říká, jakou značku chcete budovat. Najdete zde 6 částí DNA značky a také cíle a priority spojené s jejím budováním. DNA zahrnuje firemní příběh, poslání, vizi, hodnoty, závazek značky a nabídku zaměstnancům (takzvané Employer Value Proposition). Více si o firemním DNA můžete přečíst v ebooku Úspěšnější díky lidem.
Nebo si samostatně můžete si přečíst návod na vytvoření příběhu a poslání, firemních hodnot, dlohodobého cíle (vize), závazku značky a nabídky pro zaměstnance (EVP). Každá z těchto částí může představovat malý projekt, minimálně jeden až dva celodenní workshopy. Obzvlášť, budete-li je stavět na zelené louce. A pak jsou tady cíle spojené se značkou zaměstnavatele, které by měly být měřitelné a časově ohraničené kápéíčka, kterými budete své úsilí měřit. Priority pak říkají, které aktivity jsou pro dosažení stanovených cílů rozhodující.
Spodní část canvasu je prostor pro taktiku. Ta určuje, jak budete přenášet DNA značky do života firmy. Taktika je ingrediencí, která vám pomůže s každodenní realizací. Pro její stanovení používáme životní cyklus zaměstnance, zahrnující fáze výběr, nalodění, vedení, rozvoj a rozlučka. V každé fázi je pak mnoho malých i větších kontaktních míst, ve kterých se vytváří zkušenost s firmou, tedy se značkou zaměstnavatele.
Obrázek 2: Životní cyklus zaměstnance a výběr kontaktních míst; Lear Corporation, Prešov
Taktiku vytvoříte tak, že se zaměříte na dvě věci. Zaprvé vymyslíte, jak konkrétně budete naplňovat a posilovat pilíře Employer Value Proposition. Zadruhé vymyslíte, jak otisknout firemní hodnoty do jednotlivých kontaktních míst. Tedy například prvního dne v práci, 1:1 rozhovoru, interní komunikace nebo individuálního plánu rozvoje. Vše můžete doplnit zavedením dashboardů pro sledování firemních cílů, vytištěním firemní ústavy zachycující DNA nebo zavedením ověřování souladu důležitých rozhodnutí s vašim posláním.
Obrázek 3 (vlevo): nabídka zaměstnancům Employer Value Proposition; Lear Corporation, Prešov
Obrázek 4 (vpravo): design prvního dne v práci s otiskem firemních hodnot; Lear Corporation, Prešov
Ustavte projektový tým, který bude na značce zaměstnavatele pracovat. Naplánujte a připravte workshop, na kterém si popíšete jednotlivé části DNA, jejich současné zakotvení. Případně se můžete rovnou dohodnout, jak chybějící části vytvoříte. Prodiskutovat můžete také cíle a priority (rozuměj rozhodující aktivity) budování značky zaměstnavatele, brainstormovat taktiku, jak značku převést do každodenního života odrazem DNA do jednotlivých kontaktních míst.
Touto prací vás může provázet náš Employer Branding Canvas. K vašim službám. Zdarma. Není zač.
Prosíme vás jen o jednu věc. Až canvas použijete, dejte nám vědět, jak se vám s ním pracovalo. Co se vám líbilo/dávalo smysl, co byste změnili/přidali/vylepšili… Klidně si k tomu můžeme i krátce zavolat. Budeme moc rádi. Děkujeme.
5. října se na vás těšíme na konferenci humanbrand / když kultura pohání byznys.
Se zájmem sleduji, jak se některé společnosti a personalisté snaží tvořit a postovat bannery, které…
Číst víceRozhovor s Michalem Danielem, HR & Legal Director.
Číst víceS benefity je to stejné jako se slevami v byznysu. Slevy poskytují zejména ty firmy, které nejsou…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.