Onboarding aneb Vítej do party
První den v práci je důležitou složkou budování vztahu ke značce zaměstnavatele, aneb on-boarding…
Číst víceVideo medailonky zaměstnanců mají v employer branding komunikaci své místo. Jak ale zajistit, že výsledek nebude parodií a že se realizace pro samotné aktéry nestane noční můrou? Jak dostat do videí naši relevantní nabídku zaměstnavatele?
Video je fenomén dnešní doby, lidé raději sledují a poslouchají než čtou. Příspěvky na sociálních sítích s videem mají mnohonásobně větší úspěšnost. Uvádí se, že 78 % uživatelů internetu sleduje video alespoň jednou týdně a 55 % dokonce denně. Divák si z videa dokáže zapamatovat až 95 % informací v něm obsažených a více než polovina uživatelů chce vidět ještě více videa. Není tedy divu, že se video stalo fenoménem i employer branding komunikace.
Ve světě employer brandingu jsou populární zejména video medailonky zaměstnanců, tedy videa, ve kterých vystupují samotní zaměstnanci firmy a popisují své zkušenosti v roli zaměstnance, sdělují, co je na jejich práci baví a jak vnímají firmu ve které pracují. Namísto proklamací sepsaných HR týmem nebo reklamní agenturou se kandidát o firmě dozví od samotného zaměstnance. Nemělo by se proto rozhodně jednat o reklamní spot, ve kterém se vám někdo ve třiceti vteřinách snaží udělat díru do hlavy, ale o autentický projev zaměstnance.
Video medailonek zaměstnance je z produkčního hlediska poměrně jednoduchý formát. Nemusíte si lámat příliš hlavu se scénářem, efekty, speciálním prostředím. I tak má realizace tohoto formátu svá specifika a úskalí.
1. Relevantní obsah
Cílem není pobavit, ale prezentovat určitou nabídku, formovat vnímání kandidátů, přesvědčit je, že jsme zaměstnavatelem, který stojí za úvahu. Zaměstnanec by měl tedy ve videu mluvit k tématům, která naši firmu, coby zaměstnavatele, charakterizují.
2. Důvěryhodnost
Potřebujeme, aby nám, respektive aktérovi videa, kandidáti věřili. Ani na chvíli by divák neměl pochybovat o tom, že to, co zaměstnanec ve videu říká, myslí upřímně, tedy že nereplikuje nějaké reklamní fráze.
3. Dobrý pocit samotného aktéra, zaměstnance
Je nesmírně důležité, aby z výsledného videa měl dobrý pocit samotný zaměstnanec, který v něm účinkuje. Pokud se toto podaří, rád bude sám video sdílet. A pokud na jeho projev budou pozitivně reagovat i kolegové, dobrý pocit se tím ještě umocní.
Video medailonky se zaměstnanci jsou skvěle fungujícím formátem komunikace s kandidáty a mají velkou odezvu na sociálních sítích. Když jsou udělané dobře, baví i samotné jejich aktéry a ti je pak třeba sami sdílí. Z těchto důvodů určitě stojí za to se jejich natáčení věnovat a doufáme, že vám k tomu pomohou i tyto naše, na mnohaletých zkušenostech založené, tipy.
První den v práci je důležitou složkou budování vztahu ke značce zaměstnavatele, aneb on-boarding…
Číst vícePřeveďte pravomoce manažerů na zaměstnance. Najímejte jen chytřejší lidi než jste vy sami, bez…
Číst vícePojďme se podívat na čísla. Vyplatí se investovat do lidí, firemní kultury, značky zaměstnavatele a…
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.