Autor: Petr Hovorka Akce 28. 4. 2020

Inspirativní počiny – vol. 14

Sběr pro druhý díl dokončen. Ochutnejte jarní sklizeň. A půjdete-li kolem nějaké inspirace z ranku značek zaměstnavatelů, firemních kultur, zastavte se a pošlete (petr.hovorka@brandbakers.cz). Díky!  

O čem se v tomto dílu dočtete? O manuálu, jak na onboardingovou brožuru pro nováčky, přehledných kariérních stránkách pro absolventy, propracovaném, trojdílném culture booku, který věrně otiskuje firemní kulturu a řeší potřeby zaměstnanců v různých fázích životního cyklu, obsahu značkové komunikace, který masivně využívá příběhů a mixuje značku zákaznickou a zaměstnavatelskou v jeden celek, blogu s chytrými a čtivými články z oblasti reklamy, marketingu a brandingu a nadmíru autentickém příběhu firmy, ve které roste radost. Tak ať roste i u vás.

 

MANUÁL NA MANUÁL


V Linkedinu se občas pochlapí a vydají white paper, který si stojí za to přečíst. Naposledy se ke mně dostala elektronická brožurka s názvem Onboarding in a Box / Everything you need for a powerful onboarding experience. Najdete v ní pár zajímavých tipů, jak zpracovat onboarding průvodce. Účelem takového materiálu je úspěšně provést nováčky prvními dny, týdny a měsíci. Seznámit je s firmou, nasměrovat je, podat potřebné informace, vyjasnit očekávání pro úspěšné zvládnutí zkušební doby. Prostě udělat ze zkušebky (když už musí být) férovou hru, ve které platí transparantní pravidla. Aby nefungovala stylem „já mám teď poslední týden zkušebky, tak se raději schovávám, aby na mě nebylo moc vidět“. Předpokládám, že cílem většiny firem není topit své nováčky. Naloďování nováčků se nyní stalo jedním z klíčových míst employee experience. Místem, které je sakra důležité při budování značky zaměstnavatele. Pamatujete si ještě na první dny a týdny v novém zaměstnání, jak se vás známí a kamarádi ptali: tak co, jaké to tam je?

 

MINIMALISMUS MAERSK


Na stránky logistické společnosti MAERSK určené pro absolventy www.gowithmaersk.com se dostane z centrálních kariérních stránek. Díky tomu, že se jedná o obsah pouze pro jednu cílovou skupinu – absolventy –, není ho mnoho a je navíc přehledně uspořádaný v barvami a fíčurami nepřetékajícím designu. Žádné kudrlinky, vítězí funkčnost a věcnost. Holt seveřani. Home page slouží vlastně jako rozcestník na další podstránky – The journey, What will it take či Meet the graduates. Nechybí popis výběrového procesu a FAQ. Za pozornost stojí také obsah sdílený na sociálních sítích. Dobrá práce.

 

DĚLÁME SVOU PRÁCI RÁDI


Nejen promyšlenou formu, ale také dobrý obsah jsem objevil v culture booku LMC. Popravdě – slyšel jsem o něm od několika klientů a vyprosil si ho od jednoho zaměstnance (je to interní materiál, se kterým se rádi chlubí). Je rozdělen do třech samostatných bloků, které se skrývají v úhledné krabičce. První blok (L) představuje firmu ve všech dimenzích. Najdete v něm kapitoly jako Kdo je tady ředitel, Co vlastně to LMC dělá, Jací jsme (hodnoty), Jak pracujeme (principy) nebo třeba Kde jsme. Prostřední blok (M) je průvodcem pro nováčky. Ti se v něm dozví o dresscode, scénaři prvního dne v práci, benefitech či nášlapných minách – na co si dát na začátku pozor. Všude jsou fotky zaměstnanců, ilustrace, stránky na poznámky (oceňuji ofsetový papír, na který se dobře píše). Poslední blok (C) s názvem Cesta z týmu do týmu, představuje práci jednotlivých týmů. V krabičce najdete taky pohlednice, samolepky a průvodní dopis ředitele. Kdybych měl na hlavě klobouk, tak ho smeknu. Fakt dobrá práce. A to si prý culture book udělali sami.

 

CONNECT WITH SOMETHING BIGGER


Chci vám přiblížit malou výseč kariérních stránek Starbucksu, které jsou nabité kvalitním obsahem. Bude řeč o částech blog a videa. Blog nese název Stories, co jiného taky stojí za to vyprávět než příběhy, že. Mají je rozdělené do třech záložek – Coffee, Community a Social Impact, pod kterými najdete další, jako například To be a human. V té představují autentické příběhy svých lidí – nejen takové ty standardní, co oceňují na Starbucksu jako zaměstnavateli, jak se do Starbucksu dostali a podobné (teď jsem chtěl napsat žvásty). Sdílejí skutečné osobní příběhy lidí. Stejně tak u videí se mi líbí, že mixují obsah komunikace značky ze všech ingrediencí. Na jejich YouTube kanálu najdete kapitoly jako Here at Starbucks, How to, Coffee Recipes nebo třeba Giving Back a Starbucks Production. Dobrá značka je pouze jedna. Značka zaměstnavatele je pouze jednou z dimenzí jedné značky. NDR (nevyžádaná dobrá rada) tedy zní: nepište „přímo“ o práci u vás. Váš přístup, lidi, úspěchy nejlépe odvyprávíte na pozadí příběhů z byznysu, výroby či dělání dobra v rámci komunit.

 

HUMBUK


Josef Havelka, nestor českého marketingu, o reklamě přemýšlí ve velkém kontextu. A o svých názorech spravuje své čtenáře na blogu Humbuk. A dotýká se samozřejmě i témat souvisejících se značkou zaměstnavatele. I když odborník na slovo vzatý, píše jednoduše – srozumitelně, hezky se to čte. Naposledy jsem si přečetl příspěvky O firemní vizi, Dělá Purpose smysl nebo Náš mozek to ví nejlépe. A na blogu Humbuk najdete i další slovutná jména české reklamy a brandingu a jejich zajímavé články. Díky Josefe!

 

TAM, KDE ROSTE RADOST


Příběh firmy z Jižní Moravy, ve které se sešli lidé milující byliny, čaje a koření. Josef Dvořáček vyprávěl příběh firmy Sonnentor na konferenci Happiness @ Work a sklidil standing ovation. V jeho příspěvku mimo jiné uslyšíte: „To nejkrásnější co je, když ukážete lidem fotky lidí, kteří stojí za vašimi produkty; Týmbuilding, dříve jsme tomu říkali výjezd autobusem, děláme tak, že objíždíme naše pěstitele a diskutujeme s nimi; Nesoupeříme se supermarketama o nejnižší cenu, přidáváme našim produktům esenci ruční práce; a další a další myšlenky, kterou staví Josef srdcem a s pokorou. Tu radost musíte zažít na vlastní oči.

Jak se vám líbila jarní šestice počinů? Napište a nasdílejte, když půjdete kolem něčeho inspirativního. A sdílejte prosím také tyto počiny, aby se inspirace dostala mezi více lidí. Třeba pak budeme společně svědky toho, jak se mění svět spolu-práce lidí a firem k lepšímu.

Ke stažení jsou oba sborníky Inspirativních počinů – 2017 i 2018.

 

Vykopli jsme 3. ročník naší konference Employer Branding Experience. Letos uslyšíte příběhy firem jako Air Bank, EYELEVEL, Tesena, McDonald’s nebo Kiwi. Navíc – nově – se budete moci zúčastnit dvou hodinových workshopů, na kterých se budeme věnovat tématům jako definování EVP, žití podle firemních hodnot, gamifikace onboardingu, tvorba obsahu komunikace a persón kandidátů či měření HR marketingových aktivit. 

A pozor – do 15. 7. jsou lístky za early birds cenu.

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.