Program doporučení – proč vůbec a jak lépe?
Zdá se, že programy doporučení jsou fenoménem současnosti. Všichni o nich mluví, jedna firma za…
Číst vícePodle Wikipedie je to asi takto:
...odvozeno z latinského de-signare, označit, vyznačit, a postupně dostalo také významy „navrhnout“ i „návrh“.
Od poloviny 20. století, kdy se začal klást větší důraz na vzhled výrobků a reklamu, se rozšířilo do mnoha jazyků včetně češtiny v užším významu výtvarného návrhu užitkových předmětů. V češtině se předtím užíval název „průmyslové výtvarnictví“, který však zahrnoval jen tvarování průmyslových výrobků (strojů, nástrojů, nábytku, oděvů atd.). Naproti tomu design dnes zahrnuje i grafický návrh plakátů a tiskovin, webových stránek, obalů, reklamních značek a firemních kampaní. Cílem designu je co nejúčelněji propojit funkční a estetickou stránku navrhovaného předmětu. Vyžaduje proto jak technické, tak výtvarné schopnosti a znalosti a v současné době úzce souvisí také s propagací a reklamou.
Já se na to koukám spíše očima lauráta Nobelovy ceny Herberta Simona, průkopníka v oblasti umělé inteligence, který vystihl svými slovy roli designéra "Designér je každý, kdo vymyslí způsob, jak změnit stávající situaci na žádoucí."
Svůj příběh designéra, nám ve druhém dílu výběru talků z TED.com, představí polský designér Jacek Utko.
Jacek Utko je neobyčejný designer, který získal mnoho ocenění za redesign novin ve východní Evropě, ale především zvýšil náklady některých z nich až o 100%.
Jacek Utko: "Může design zachránit v současné době internetu papírové noviny?" (6:08)
A můžete pokračovat částí workshopu Martyho Neumeiera, brand gurua, který chápe design (a design thinking) jako zásadní nástroj úspěchu jakékoli firmy. Fakt doporučujeme.
A co je design podle vás? Podělte se s námi! Těšíme se na vaše názory.
Podívejte se také na:
Co je to vlastně brand - značka?
Zdá se, že programy doporučení jsou fenoménem současnosti. Všichni o nich mluví, jedna firma za…
Číst víceJak vznikla jedna celostní firemní strategie, která neskončila stostránkovou prezentací v šuplíku?
Číst více„Myšlenky, které stojí za šíření“.
Číst víceVaše zpráva byla odeslána.
Napište nám nebo rovnou zavolejte.