Autor: Jiří Landa Myšlenky 28. 4. 2020

VŠO – veletrhy vzdělávání, první rande mezi studenty a školou.

Co bylo na začátku?

Vysoká škola obchodní v Praze, coby jedna z největších soukromých vysokých škol, se pravidelně prezentuje na veletrzích vzdělávání. Jejich logickým cílem bylo a je zajistit, aby účast na těchto veletrzích byla efektivní a napomohla náboru studentů.

Co bylo naším zadáním?

Protože jsme v roce 2012 s VŠO již spolupracovali a protože nás baví realizovat věci, které jsou vidět a lze si na ně sáhnout, rádi jsme se chopili úkolu zajistit atraktivní prezentaci školy na veletrzích Educa Liberec 2012, Gaudeamus Brno 2012 a Gaudeamus Praha 2013.

S jakým jsme přišli řešením?

Věděli jsme, že konkurence je na těchto veletrzích značná a každá vysoká škola zde chce upoutat pozornost studentů a co nejvíce z nich získat ke studiu. Věděli jsme proto, že chceme-li zaujmout a vytvořit si se studenty nějaké emocionální pouto, musíme to dělat jinak než ostatní školy. Na drtivé většině stánků prostě postávali pedagogičtí pracovníci a další zaměstnanci školy, rozdávali propagační materiály a reklamní předměty a jejich účast byla z našeho pohledu příliš pasivní. Rozhodli jsme se, že naši účast na veletrzích maximálně využijeme jak pro prezentaci VŠO a předání skutečného značkového zážitku, tak pro získání kontaktů pro další následnou komunikaci se středoškoláky s cílem přivést je na dny otevřených dveří a přimět k podání přihlášky ke studiu.

Rozhodli jsme se, že školu na veletrzích nebudou prezentovat zaměstnanci školy, ale samotní studenti. Věřili jsme, že oni budou pro středoškoláky výrazně důvěryhodnější, že si spolu mají co říci. Sestavili jsme proto tým angažovaných studentů, kteří byli hrdí na to, že studují právě na VŠO.

Vytvořili jsme nápaditý stánek, který byl vlastně jedním velkým barem. V prostorách celého výstaviště jsme zvali návštěvníky na točenou Kofolu a vědomostní soutěž o atraktivní ceny. Návštěvníci se na našem stánku posadili k baru, popíjeli Kofolu, diskutovali s našimi studenty o studiu na VŠO, soutěžili. Zkrátka, užívali si to. Pro další komunikaci jsme pak od středoškoláků získávali jejich e-maily i telefony, a to prostřednictvím zmíněné soutěže. Další z našich studentů se pak pohybovali po výstavišti a vyplňovali se středoškoláky dotazníky, jejichž prostřednictvím jsme získali cenné informace, zejména o tom, podle jakých kritérií si středoškoláci vybírají vysokou školu, jak vnímají VŠO a konkurenční školy. Pro prezentace v  přednáškových sálech jsme vybrali nadané studenty a nacvičili s nimi atraktivní prezentaci, kterou jsme jim připravili.


Jaký je výsledek naší práce?

Vysoká škola obchodní byla na veletrzích vidět a slyšet. Zanechali jsme stopu, s řadou středoškoláků vytvořili určité emoční pouto, Kofolou a soutěží jsme udělali tisícům účastníků radost, výzkumem získali cenná data o rozhodovacím procesu středoškoláků. Posbírali jsme více než 2.500 kontaktů, které nám umožnily se zúčastněnými středoškoláky i po skončení veletrhů dále komunikovat, posílat jim další informace, zvát je na dny otevřených dveří. Velmi cenným vedlejším produktem pak bylo vytvoření sehraného týmu studentů, kteří následně prezentovali VŠO přímo na středních školách v rámci našeho dalšího projektu, a sice prezentační roadshow.

Prostou účast na veletrhu jsme přetvořili ve funkční marketingový a obchodní nástroj. 

Dále si můžete přečíst: 

Optiscont a jeho život podle BrandBooku

Jak jsme pomáhali iCabrio na svět.

VŠO - Jak získávat studenty v době, kdy jich ubývá?

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.