Autor: Petr Hovorka Akce 28. 4. 2020

Manuál zaměstnance - náborový nástroj?!

Dneska ráno jsme měli s kolegy Idealisty, se kterými měsíc sdílíme kanceláře, zajímavou diskusi na téma náboru lidí v IT byznysu. Podle čeho si vybírají firmu, pro kterou budou pracovat. Shodli jsme se na tom, že v případě špičkových IT odborníků firmám "zbývá pouze" značka, naplňovaná firemní kulturou a konkrétními projekty, na kterých lidé ve firmě pracují. Tedy nadstavba všech funkčních požitků, které člověk prací získává. Příslušnost k určitému "klubu" -  značce, která k benefitům přidává i něco jako hrdost a vyjádření vlastních hodnot. Peníze v jejich případě často nemají takovou sílu a navíc jsou lehce konkurencí dorovnatelné.

Na téma jak představit firemní kulturu jsme již napsali mnoho článků. Věnovali jsme se videím (Twitter, IKEA), prezentacím umístěným na SlideShare (HubSpot), obsahu kariérních www stránek (Atlassian, Spotify) a obsahu na sociálních sítích (Starbucks). Nyní přichází na řadu další prostředek, který můžete použít. V rámci náboru často opomíjená příručka pro nové zaměstnance. Manuál, který se stane skutečným pomocníkem pro každého nového člena týmu. Nemusí jít přeci jenom o výčet základních pravidel, procesů a představení top managementu, případně klíčových osob jako mzdová účetní, svázaných do plastové spirály. Atraktivně zpracovaný manuál nemusí plnit pouze interní potřeby.

Manuál pro každého zaměstnance - nového i budoucího - může být souborem základních pravidel, přístupů a hodnot, kterými se lidé uvnitř společnosti řídí. Vymezením mantinelů namísto konkrétních pokynů. A raději než popisovat slovy, co všechno můžete do manuálu zahrnout a jakou formou to lidem zprostředkovat, podívejte se na dva úžasné manuály.

Máte-li více zaměstnanců, jejichž pracovní prostředí je spíše off-lineové, můžete vydat manuál v tištěném provedení jako to udělala společnost Valve. V opačném případě můžete celý manuál vydat elektronicky v podobě microsite, jak to udělala společnost Motley Fool.

Nebo můžete manuál zaměstnance udělat více jako BrandBook. Nechte se inspirovat příklady společností Firefox a Skype.

Když si dáte práci a uděláte manuál pro vaše nové zaměstnance obsahově a formou zpracování atraktivní, můžete jej použít také k oslovení nových, špičkových, pracovníků. Vaši zaměstnanci se s ním rádi pochlubí svým známým v rámci programu doporučení. Trh si jej všimne a bude o něm mluvit. Co si myslíte vy, můžete to být dobrý prostředek pro vaši náborovou komunikaci? Jaké jsou vaše zkušenosti?

Dále si přečtěte:

Nejlepší náborový trychtýř

Zážitek nade vše

Stravenky nebo surfování o polední pauze?

Na každou rybu platí jiná návnada

Aktuální trendy HR marketingu v ČR

NEJLEPŠÍ ČLÁNKY DO E-MAILU

Je to jednoduché, zaregistrujte se a dostávejte výběr těch nejlepších článků každý měsíc do svého emailu.

Chci newsletter

Děkujeme

Vaše zpráva byla odeslána.

Pojďme se potkat

Napište nám nebo rovnou zavolejte.

* Pro úspěšné odeslání formuláře je potřeba vyplnit všechna pole označená hvězdičkou.